پاسخ به نقض‌های برجام در متن برجام پیش‌بینی شده است. این مصوبات در شورای عالی امنیت ملی و کمیسیون نظارت بر برجام تبیین گردیده و مسئولین شتاب‌زده عمل نکرده‌اند؛ عملکردشان تماماً حساب شده است. مسئولین مربوطه، با برنامه‌ریزی صحیح طرح‌های خود را پیش می‌برند و به صورت قانونی سعی در پاسخ قاطعانه به آن هستند. برگزاری جلسات پیرامون موضوعات نقض برجام نیز نشان از آن است.

انعقاد برجام حساب شده بود ؛نه شتاب زده

به گزارش قدس آنلاین، بهمن گرویی ساردو، استاد دانشگاه خواجه نصیر،  پیرامون عملکرد دولت یازدهم و انتظارات مردم از دولت جدید بیان داشت:
«باتوجه به شرایطی که دردولت دهم به وجود آمده بود، عملکرد چهارساله روحانی را نیمه موفق می‌دانم. کاهش تورم، سامان دادن به اشتغال، بهبود وضعیت سیاست خارجی و در سایر بخش‌ها، نسبت به قبل بهبود بخشیده شده است».
وی در مورد سخنان مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ، پیرامون تعامل سازنده و با اقتدار در دنیا بیان کرد: «درست است که مسئولین در دولت یازدهم با دشمن تقابل محکم‌تری نداشته‌اند اما در کلیات پایبند به سخنان رهبری بوده‌اند».
گرویی پیرامون حواشی به وجود آمده در مراسم تحلیف ریاست جمهوری افزود:
«تعدادی از نمایندگان دیدگاه خوبی ندارند و این کار را نسبت به آن دیدگاه خود انجام دادند. در مجموع، این کار اشتباه بوده و جلوه بدی را به سایر کشورها نشان داده است و نباید صورت می‌گرفت».
همچنین در ارتباط با سخنان مطرح شده در مراسم تحلیف، پیرامون اتحاد سران سه قوا تصریح کرد:
«هیچ‌گاه میان نیروها اتحاد صددرصد وجود ندارد اما در حال حاضر شرایط کشور به گونه‌ای است که برخی از مردم کشور ترجیح می‌دهند به یک دیگر نزدیک شوند و باعث تفرقه‌افکنی در کشور نباشند».
گرویی، با توجه به حضور موگرینی در مراسم تحلیف دولت دوازدهم، در مورد نقض برجام افزود:
«پاسخ به نقض‌های برجام در متن برجام پیش‌بینی شده است. این مصوبات در شورای عالی امنیت ملی و کمیسیون نظارت بر برجام تبیین گردیده و مسئولین شتاب‌زده عمل نکرده‌اند؛ عملکردشان تماماً حساب شده است. مسئولین مربوطه، با برنامه‌ریزی صحیح طرح‌های خود را پیش می‌برند و به صورت قانونی سعی در پاسخ قاطعانه به آن هستند. برگزاری جلسات پیرامون موضوعات نقض برجام نیز نشان از آن است. با توجه به گفته مسئولین، آمریکا به دنبال عصبانی کردن ایران است تا بتواند از سمت ایران، برجام را نقض نماید و جمهوری اسلامی را مقصر اعلام کند. با این وجود، نقض‌هایی در این قرارداد وجود دارد، اما نمی‌توان همه قراردادها را به سود خود تمام کنیم. ممکن است در آن مشکلاتی برای ما به وجود بیاید، اما در مجموع سود بیشتری برای کشور ما دارد».

منبع: استاد نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.