معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور گفت: یکی از هدف گذاری های ما در سال جاری جمع آوری یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کمک و مشارکت مردمی است.

جمع آوری ۱۷۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی طی سال جاری در کشور

به گزارش قدس آنلاین، علی محمد ذوالفقاری امروز سه شنبه در نشست هم اندیشی پیرامون مشارکت های مردمی با محوریت عید سعیدقربان که با حضور اعضای شورای افتاء استان کردستان در سنندج برگزارشد، با اشاره به اینکه علما درافزایش مشارکت مردم در راستای کاهش فقر نقش موثری دارند، گفت: بعد از مراجعه هر نیازمندی به کمیته امداد، اقدام به شناسایی و حجم نیاز و میزان اعتبار لازم برای کاهش نیاز او می شود.

وی با  بیان اینکه قیمت تمام شده حل فقر برای کمیته امداد مشخص است، عنوان کرد: از حجم نیاز فقرا عدد و رقم و همچنین میزان اعتبار لازم برای تامین این نیاز را در اختیار داریم که بخشی از آن را دولت به عنوان وظیفه حاکمیتی در بسته ها و قالب های مختلف پرداخت می کند.

وی اظهارداشت: مردم هم در محرومیت زدایی سهم و نقش دارند ولی آیا افراد مختلف در جامعه ما نقش خود را در ارتباط با فقرزدایی درست انجام داده و می دهند؟.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور ادامه داد: بی شک ضعف دانش دینی و اجتماعی و بی تفاوتی و بی توجهی نسبت به همنوع از دلایل وجود فقر و فقیر در جامعه است.

ذوالفقاری بیان کرد: ما معتقدیم در درون خانواده ها تعداد اغنیا بیشتر از فقرا است و اگر این افراد نسبت به فقر عکس العمل مناسبی داشته باشند دیگر نیازمندی مشتری و مددجوی کمیته امداد نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در درون خانواده ها باید کمیته امداد وجود داشته باشد، اظهارداشت: متاسفانه برخی از افراد براین باور هستند که مسئولیت آنها نسبت به فقرا به اندازه انداختن سکه ای در درون صندوق صدقات است.

وی با بیان اینکه افراد متناسب با توانمندی های خود باید در راستای محرومیت زدایی تلاش کنند، اضافه کرد: اگر مدیری فرد فقیر و نیازمندی ارباب رجوع آنها شد باید نگاه ویژه ای نسبت به او داشته باشند.

 معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور بر افزایش حجم تبلیغات دینی تاکید کرد وگفت: این مهم موجب توسعه عمل به وظایف دینی در مردم می شود لذا  روحانیون باید به این مسئله نگاه و توجه ویژه ای کنند.

ذوالفقاری نقش توسعه تبلیغ شعائر و احکام دینی در توسعه مشارکت مردمی در محرومیت زدایی را مهم  خواند و اظهارداشت: تعریف ۶ نظام مشارکت خیرین در سیاست های مشارکت های مردمی امداد به ماندگاری بیشترکارهای خیر کمک می کند.

وی با اشاره به میزان کمک های مردمی در سال گذشته بیان کرد: یک هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان در سال گذشته از خیران جمع آوری شد که ۳۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ از محل صدقات، ۴۰۰ میلیارد تومان اکرام ایتام و سایر کمک ها از محل زکات، جشن نیکوکاری و عاطفه ها، و مناسبت های مختلف بوده است.

وی با بیان اینکه هدفگذاری جمع آوری کمک در سال جاری یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است، عنوان کرد: این کمک ها در کنار منابع دولتی صرف رفع نیازهای مختلف مددجویان و به ویژه در زمینه توانمندی خانواده های نیازمند خواهد شد.

 معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور بیان کرد: امیدواریم با اطلاع رسانی شفاف و دقیق خدمات و عملکرد این نهاد شاهد افزایش مشارکت خیران در برنامه های این نهاد و در راستای کمک به نیازمندان باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.