اصفهان- معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان اعلام کرد: در حال حاضر تعداد ۵۰۰ روانشناس در استان اصفهان به مردم خدمات مشاوره ارایه می کنند که از این تعداد ۱۵۰ مشاور و روانشناس پروانه شغلی ندارند.

۱۵۰ مشاور و روانشناس در اصفهان پروانه شغلی ندارند

مجتبی ناجی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین تصریح کرد: یکی از خدماتی که امروزه برای پیشگیری از بروز اختلالات رفتاری، عاطفی و خانوادگی در سطح جامعه ترویج شده، استفاده از خدمات مشاوره و روانشناسی است که خوشبختانه تعداد این مراکز در استان ما رو به افزایش است و مردم هم استقبال قابل توجهی از این مراکز داشته اند.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۱۸۰ هزار نفر از جمعیت استان اصفهان به ۱۶۷ مرکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی این استان مراجعه کرده اند و علاوه بر آن تعداد ۶۰ هزار نفر هم با خط صدای مشاور به شماره ۱۴۸۰ در تماس بوده اند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: بیشترین موضوعاتی که مردم در تماس با صدای مشاور مطرح کرده اند، مسائل ارتباط عاطفی بین فردی در خانواده ها بین والدین با فرزندان و همسران با یکدیگر بوده است و بعد از آن مسائل خُلقی مثل کج خلقی و افسردگی یکی دیگر از شکایاتی بود که مردم در مراجعه به مراکز مشاوره عنوان کرده اند.

وی تاکید کرد: عملکرد این مراکز کمک قابل توجهی به ارتقای سطح سلامت عاطفی و روانی خانواده ها داشته است.

ناجی با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار روانشناس در استان اصفهان عضو نظام روانشناسی هستند، ادامه داد: در ۱۶۷ مرکز مشاوره بهزیستی اصفهان تعداد۵۰۰ روانشناس در حال حاضر خدمات ارایه می کنند که از این تعداد فقط ۳۵۰ مشاور پروانه نظام روانشناسی دارند و و ۱۵۰ مشاور و روانشناس پروانه شغلی ندارند.

وی یادآور شد: این موضوع مهم است که مردم برای مراجعه به مشاوران و روانشناسان، مراکز و مشاورانی را انتخاب کنند که پروانه ها و مجوزهای لازم را از مراجع قانونی اخذ کرده اند زیرا ممکن است مشاوران غیرحرفه ای در این عرصه ورود کرده باشند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان تاکید کرد: پروانه فعالیت مراکز مشاوره که به صورت حرفه ای و فنی کار می کنند باید در محل فعالیت نصب شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سایت اداره کل بهزیستی استان اصفهان فهرست مراکز مشاوره دارای مجوز اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.