یزد - استاندار یزد بابیان اینکه عمده دلیل طلاق در جامعه امروزی به دلیل خیانت است؛ گفت: عمده دلیل خیانت‌ها عدم محبت بین طرفین است که باعث تمایل طرفین به خیانت برای جذب محبت و نهایتاً طلاق می‌شود.

عدم محبت در جامعه و خانواده عمده دلیل خیانت در خانواده‌ها است

به گزارش قدس آنلاین ، سید محمد میرمحمدی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد، با تقدیر از پژوهش‌های صورت گرفته و تأکید بر استفاده از اطلاعات به‌دست‌آمده، اظهارداشت: پژوهش‌ها باعث عدم اتلاف وقت و هزینه‌ها می‌شوند و درعین‌حال نتیجه بهتری را خواهند داشت.
وی با اشاره به مقایسه زندگی‌های امروزی با گذشته برای بررسی آسیب‌های اجتماعی افزود: شرایط زندگی امروز با گذشته یکسان نیست و این قیاس مع‌الفارق است. به‌عنوان نمونه امروز امکانات ارتباطی و تبادل اطلاعات با گذشته تفاوت بسیار دارد و یکی از عوامل مؤثر در زندگی‌های اجتماعی، شبکه‌های مجازی است.
استانداربابیان گستردگی حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی و تنوع اقشار جامعه امروزی، تصریح کرد: یکی از حوزه‌های دارای بحث، پدیده شبکه‌های مجازی است. درحالی‌که شبکه‌های مجازی مشکل نیست و مشکل در محتواست، لازم است برای هدایت مخاطب و ارائه مطالب درست تدابیر مناسب اندیشیده شود.
این مسئول نقش خانه و مدرسه را در مسئولیت‌پذیر کردن و کم شدن مشکلات اجتماعی نسل جوان غیرقابل‌انکار دانست و افزود: آموزش الزامات ازدواج و زندگی مشترک در دوره دبیرستان باید جدی گرفته شود و متأسفانه امروز الزامات ازدواج در شرایط خانوادگی شکل می‌گیرد که بعضاً ممکن است با هنجارهای معمول جامعه همخوانی نداشته باشد.
میرمحمدی همچنین با اشاره به رواج فخرفروشی مالی در بین جوانان تصریح کرد: با الگوسازی و انعکاس مناسب از رفتار خود باید فخر علمی و اخلاقی در جوانان رواج پیدا کند.
این مقام مسئول گفت: باور (نه) گفتن در برابر بدی‌ها و استقبال از خوبی‌ها از کودکی به فرزندان آموزش داده شود تا انتخاب بین درست و نادرست در ذهن فرزندان نهادینه شود.
وی نسل جوان را در بروز آسیب‌های اجتماعی دارای کمترین سهم خواند و گفت: بیشترین مقصر آسیب‌های اجتماعی به دلیل رفتار بزرگ‌ترها است که نمی‌دانیم چگونه باید زندگی اجتماعی صحیح داشته باشیم و به فرزندان خود آموزش دهیم.
استاندار یزد بابیان اینکه اختلاف سن نسل‌ها به‌عنوان دلیلی برای مشکلات خانواده‌ها ذکر می‌شود؛ افزود: جوانان ما در این سن نیازهای روحی و جسمی‌ای خاصی دارند که باید موردتوجه و اهمیت قرار گیرد. ما نباید نیازها و خواسته‌های آنان را نفی کنیم. شاید بسیاری از ما در دوران جوانی همین نیازها را داشته‌ایم.
میرمحمدی با انتقاد از عدم معرفی صحیح جامعه اسلامی، تصریح کرد: چرا باید به زن به‌جای نگاه انسانی، یک نگاه جنسیتی داشته باشیم. این نگاه‌ها از مشکل فرهنگ نادرست اجتماعی ماست! ما انسانیت را رها و چشم از شایستگی‌ها بسته‌ایم و به دنبال مسائل حاشیه‌ای هستیم. باید با معرفی درست فرهنگ به فکر واکسینه کردن جوانان در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی برای مقابله با آسیب‌ها باشیم.
استاندار یزد از مسئولین حوزه مبارزه با مواد مخدر خواست تا در حل مسئله اعتیاد اشخاص، موضوع علنی نشود و با شناسایی و درمان مخفی آسیب‌های رسیده به فرد کمتر و شخصیت اجتماعی وی حفظ گردد.
میرمحمدی ضمن بیان اهمیت جایگاه پژوهش در بررسی معضلات اجتماعی خاطرنشان ساخت: متأسفانه عمده صحبت‌ها در جلسات مطرح کردن آسیب‌ها است که خود باعث ترویج آن است درحالی‌که باید در مورد برنامه‌ها و طرح‌های عملی مقابله با آن صحبت کنیم. با استفاده از نتایج پژوهش‌های علمی و اعلام نیازهای آموزشی توسط ستاد ساماندهی امور جوانان استان، دستگاه‌ها و صاحب‌نظران راه‌کارهای عملی در حوزه خانواده و دانش آموزان برای کم کردن آسیب‌های اجتماعی پیشنهاد و اجرایی کنند.
وی خاطر نشان ساخت: باید با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در آموزش حساسیت به خرج دهیم تا با ارائه راهکارهای عملیاتی به دنبال کم شدن آسیب‌های اجتماعی باشیم.
استاندار یزد با تشریح وضعیت طلاق، افزود: باعث تأسف است که عمده دلیل طلاق در جامعه امروزی به دلیل خیانت است. عمده دلیل خیانت‌ها عدم محبت بین طرفین است که باعث تمایل طرفین به خیانت برای جذب محبت و نهایتاً طلاق می‌شود. باید سعی کنیم محبت را در جامعه و بین خانواده‌ها ترویج دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.