بیرجند- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات کارخانه قند قهستان گفت: سرمایه گذاری جدید در این کارخانه نیاز به همراهی بخش دولتی دارد.

بررسی مشکلات کارخانه قند قهستان/بدهی ۲ میلیارد ریالی به مالیات

به گزارش قدس آنلاین، داوود شهرکی ظهر سه شنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: مقرر شده بود که گروه جدید که تمایل به سرمایه گذاری در کارخانه قند قهستان را دارند اعلام حضور  کنند که در حال حاضر این امکان تا حدی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران جدید این کارخانه به صورت اجاره و مشارکتی در فعالسازی پروژه نقش خواهند داشت، افزود: اگر با این سرمایه گذاران توافق انجام شود نیاز به همراهی بخش دولتی نیز خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران فعلی سابقه و فعالیت تخصصی در حوزه قند را داشته اند، عنوان کرد: اگر مشکلات برطرف شود نیاز به همراهی استان نیز خواهد بود تا این سرمایه گذاران بتوانند با اطمینان خاطر زمینه راه اندازی کارخانه را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه نباید به اتفاقاتی که قبلا برا این کارخانه رخ اده است برگردیم، گفت: مطالبه دولت تدبیر و امید نیز ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید است.

۲۰۰ میلیون تومان بدهی مالیاتی کارخانه قند قهستان

پاک گهر، مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: کارخانه قند قهستان از سال ۸۲ حدود ۲۰۰ میلیون تومان بدهی دارد.

وی با بین اینکه ۱۷۰ میلیون تومان جرائم نیز در کارنامه این کارخانه ثبت شده است، افزود: در خصوص اصل بدهی ها هیچ کاری نمی توان انجام داد اما در خصوص جرائم تا جایی که امکان داشته باشد حداکثر مساعدت را با این واحد صنعتی خواهیم داشت.

ولی پور مطلق، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه کشت گیاه چغندر قند نیاز به مصرف آبی زیادی دارد، اظهار داشت: در حال حاضر ۹۷۴ هکتار سطح زیر کشت چغندر قند در استان داریم.

وی ادامه داد: در سال های اخیر عملکرد ما در حوزه چغندر قند بین ۲۰ تا ۲۴ تن بوده است اما در حال حاضر این رقم به ۲۵ تن رسیده است که یکی از دلایل اصلی آن کشت نشائی در راستای مصرف کمتر آب در این گیاه بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه محدودیت واردات چغندر قند حذف شده است، گفت: سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ تن چغندر قند به کارخانه قهستان وارد شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.