تربت جام ـ معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از توزیع ۱۰هزار تن سیمان رایگان درمناطق زلزله زده خراسان رضوی خبر داد.

  توزیع ۱۰هزار تن سیمان رایگان درمناطق زلزله زده خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مهدی مهدیان که عصر امروز دراولین کنفرانس خبری مسئولان کشوری در تربت جام برگزار شد افزود: زلزله فرودین ماه سال جاری بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در خراسان رضوی آسیب دید و درحال حاضر حدود یک هزار و ۹۰۰واحد مسکونی معرفی به بانک شده اند و از این تعداد بیش از یک هزارو ۴۶۵ واحد فنوداسیون و بتن ریزی شده است و تا ماه آینده منارل خسارت دیده تکمیل خواهد شد.

 معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان گفت: این سازمان هیچ محدویتی برای پرداخت نداشته وبا پیشرفت فیزیکی ساخت منازل روستایی اعتبارات پرداخت می شود واین مستلزم همکاری مردم باین سازمان خواهد بود.

وی همچنین با تاکید براینکه به ۶۰۰ واحد دامی تربت جام با اولویت تسهیلات ساخت دامی با همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران انعقاد قرارداد شده است و می توانند از این تسهیلات از مبلغ ۶میلیون تومان شروع شده و تا ۱۵ میلیون تومان بهره مند شوند. متولی ساخت واحدهای دامی جهاد کشاورزی است که باید از این طریق پیگیری شود.

وی روند بازسازی منازل زلزله زده تربت جام  را مثبت ارزیابی کرد وافزود: کار باز سازی در حال انجام است و سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  مشوق هایی در راستای تسریع این بازسازی انجام داده است که علاوه بر پرداخت تسهیلات بلاعوض ۵ میلیون تومانی بسته های تشویقی همچون نقشه رایگان، پروانه رایگان، سیمان و بلوک رایگان هم توزیع کرده است.        

مهدی مهدیان اعلام کرد: در مرحله اول شروع عملیات ساخت وساز ۲ هزار تن سیمان در بین مسکن زلزله زدگان خراسان رضوی توزیع گردید و از فردا ۱۰هزار تن سیمان رایگان برایساخت و ساز در بین مسکن روستایی استان انجام خواهد شد.

این مسئول با اشاره به حوادث اخیر سیل زلزله زدگان د رخراسان رضوی گفت: برای ساخت مسکن برای خسارت دیدگان محدویت منابع مالی نخواهیم داشت و روند بازسازی هرچه سریعتر شکل خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.