قوی ترین پارا وزنه بردار جهان گفت: در بازی های پارالمپیک توکیو رکورد بالاتری را به ثبت می رسانم.

سیامند رحمان: در بازی های پارالمپیک توکیو رکورد بالاتری را به ثبت می رسانم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، قوی ترین پارا وزنه بردار جهان پس از درخشش دوباره در بازی های پارالمپیک ریو و ثبت رکوردی تاریخی، تمرینات خود را برای رقابت های قهرمانی جهان انجام می دهد. رحمان تمایل نداشت در رقابت های قهرمانی کشور شرکت کند تا فرصت بیشتری در اختیار وزنه برداران دیگر قرار بگیرد، اما با نظر کادر فنی وزنه سبک تری را بالای سر برد و از حالا به فکر رکوردی دیگر در بازی های پارالمپیک توکیو است.

گفتگوی سیامند رحمان در پی می آید:
*از رقابت های قهرمانی کشور شروع کنیم؛ ارزیابی شما از این رقابت ها چیست؟
- تمایل نداشتم در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کنم، چون بسیاری از وزنه برداران به تازگی آمده اند و می خواهند رقابت کنند و مدال بگیرند، اما با تصمیم کادر فنی وزنه سبکی  زدم.

*اگر مسابقه نمی دادید تاثیری در اعزامتان به رقابت های جهانی مکزیک داشت؟
- نه تاثیری نداشت، چون در بازی های پارالمپیک شرکت کرده بودم و به رقابت های جهانی نیز اعزام می شدم.

*سطح رقابت های قهرمانی کشور چگونه بود؟
- برگزاری این مسابقات خیلی خوب است، چون جوانانی که در این رقابت ها شرکت می کنند، پرانگیزه هستند. شاید سیامندهای دیگری پشت در باشند و حضور در این رقابت ها فرصتی برای آنهاست که در وزن من و یا اوزان دیگر، خودی نشان دهند.

*انگیزه شما از حضور در رقابت های بوچیای قهرمانی کشور چه بود؟
- از مسابقه بوچیا چیزی نمی دانستم و زمانی که رقابت قهرمانی کشور بوچیا را از نزدیک دیدم، برایم جالب بود و لذت بردم، چون آنها با وضعیت بسیار سختی فعالیت می کنند. علیرغم اینکه خستگی سفر به ژاپن را به تن داشتم خیلی دوست داشتم مسابقاتشان را ببینم. این ورزشکاران پرانرژی هستند و از دیدن مسابقات و تلاش آنها لذت بردم و فقط از اینکه دختری به دلیل نگرفتن مدال گریه می کرد، خیلی ناراحت شدم.

*در حال حاضر سیامند رحمان عنوان قوی ترین پاراوزنه بردار جهان را در اختیار دارد؟
- درست است. خدا را شاکرم که در این جایگاه هستم و امیدوارم هر کسی می خواهد رکورد مرا ارتقا دهد یک ایرانی باشد، چون من باید روزی خداحافظی کنم.

*سفرتان به ژاپن نیز بازتاب خوبی داشت.
- ژاپنی ها هدفشان این است که برای بازی های پارالمپیک 2020 توکیو تبلیغ کنند. از من هم مصاحبه و فیلم مستند گرفته اند که در این بازی ها پخش کنند. خیلی دوست دارم که بازی های پارالمپیک خیلی خوب برگزار شود و فکر می کنم خیلی بهتر از بازی های پارالمپیک ریو می شود، چون امکانات خوبی دارند. امیدوارم کاروان ایران نیز نتایجی بهتر از برزیل کسب کند.

*برنامه شما برای رقابت های جهانی مکزیک چیست؟
- هدف این است که مدال طلا به دست آورم  و به فکر رکوردشکنی نیستم. رکورد بازی های پارالمپیک و رقابت های جهانی نیز فرق می کند. رکوردی که من در رقابت های جهانی به ثبت رساندم 296 کیلوگرم است.

*شما با همین رکورد می خواهید مدال طلای جهانی کسب کنید؟
- بستگی به تصمیم کادر فنی دارد.

* معروفیت شما در برخورد مردم چه تاثیری داشته است؟
- به عشق مردم رکوردهای خوبی ثبت می کنم و واقعا دوست دارم دل هموطنانم را شاد و برایشان افتخار کسب کنم.

* بزرگ ترین هدف و آرزویتان چیست؟
- خیلی دوست دارم به رکوردها و مقام های بالاتر دست یابم. در بازی های پارالمپیک توکیو نیز قصد دارم رکورد بالاتری را به ثبت برسانم و دوباره افتخار کسب کنم.

*چه پیامی برای افراد معلول دارید؟
- فرد معلول باید خودش را در جامعه نشان دهد و نباید به دلیل وضعیت جسمانی اش از فعالیت های ورزشی کناره گیری کند. سیامند رحمان هم از ابتدا وزنه بردار نبوده و رسیدن به این جایگاه خواست و لطف خدا بوده است. امیدوارم همه برای سلامتی شان ورزش کنند و در هر عرصه ای بدرخشند.

*و حرف پایانی؟
از آقای خسروی وفا، رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک به دلیل کمک هایی که به من کردند تشکر می کنم و امیدوارم جواب زحماتشان را بدهم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.