اهواز_سرپرست معاونت آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: ام الدبیس قلب تپنده طرح آبرسانی غدیر است که ۵ مخزن و ۴ هزار متر مکعبی برای آن در نظر گرفته شده است.

«ام الدبیس» قلب تپنده طرح آبرسانی غدیر است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، صابر علیدادی ده کهنه در مراسم بهره برداری از پروژه آبرسانی به بستان از طرح غدیر که عصر سه شنبه با حضور استاندار خوزستان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه بستان، فرماندار و سایر مسئولان برگزار شد، بابیان اینکه ام الدبیس قلب تپنده طرح آبرسانی غدیر است که ۵ مخزن و ۴ هزار متر مکعبی برای آن در نظر گرفته شده است اظهارکرد؛ تقویت پمپاژ در تصفیه‌خانه بوستان ۲۶ کیلومتر خط انتقال به سوسنگرد، ۲۷ کیلومتر خط انتقال سوسنگرد به حمیدیه، ۳۳ کیلومتر سوسنگرد به بستان و ۲۸ کیلومتر بستان به چذابه کلنگ زنی شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه هویزه به رفیع پروژه بعدی است افزود:  این پروژه به طول ۲۵ کیلومتر در ۱۵ ماه به بهره برداری خواهد رسید ولی امیدورایم که زودتر به پایان برسد.

سرپرست معاونت آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: در مجموع ۱۲۸ کیلومتر خط انتقال با اعتباری معادل ۲۲۰ میلیارد تومان و پروژه چذابه ۳۰ میلیارد تومان قبلاً EC آبی که برای دشت آزادگان تامین می شد معادل دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار میکروموس بر ثانیه بود که با تامین آب از کرخه به یک هزار و صد میکروموس بر ثانیه کاهش پیدا کرد.
علیدادی گفت: در راستای تکمیل طرح غدیر سازمان آب و برق اقدام به ایجاد یک تصفیه خانه جامع با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومانی در سوسنگرد کرده است. یک مناقصه بین المللی داریم و اسناد آن در دست تهیه است.

وی با بیان اینکه نزدیک  ۱۸۵هزار متر مکعب در شبانه‌روز آب تامینی شهر های دشت آزادگان در افق طرح غدیر سطح تخصیص دارد، عنوان کرد: در افق ۱۴۲۵ با توجه به جمعیتی که شهرهای دشت آزادگان خواهند داشت، کاملا مناسب است و این جمعیت را تحت پوشش قرار می دهد.

یکی از مشکلات عمده دشت ازادگان، عدم تامین آب شرب بوده است

در ادامه این مراسم نیز قاسم ساعدی نماینده دشت آزدگان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده دشت آزادگان، عدم تامین آب شرب بوده است اظهار کرد:  EC بالای آب آن را غیر قابل شرب کرده و زندگی مردم را دچار مشکل کرده بود.
وی ادامه داد: با طرح آبرسانی غدیر که از سال ۸۸ کلنگ زنی شد و تا ۷۰ هزار نفر را پوشش می دهد، این مشکل تا حد زیادی حل شد.
دبیر کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی خطاب به استاندار خوزستان گفت: کلنگ زنی آب رفیع که از نقاط صفر مرزی است و از آب شرب محروم هستند در دستور کار قرار گیرد.

باآبرسانی غدیرشاهد ارتقاء کیفیت آب شهرها و روستاهای دشت آزادگان خواهیم بود

همچنین سعیدی نیا فرماندار دشت آزادگان اظهار کرد: در سطح شهرستان دشت آزادگان ۲۲۰ میلیارد هزینه شده و برای طرح آبرسانی غدیر ۱۲۸ کیلو متر کار شده است.

وی افزود: آبرسانی غدیر کاری بسیار بزرگ است و شاهد ارتقاء کیفیت آب شهرها و روستاهای دشت آزادگان خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.