نخستین مجمع اساتید گفتمان دینی کشور با حضور دبیر گفتمان دینی معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور با هدف تقویت نقش هدایتی و حمایتی سازمان تبلیغات اسلامی برای شکل‌گیری و توسعه فعالیت‌های فرهنگی در اردبیل آغاز به کار کرد.

مجمع اساتید گفتمان دینی در تمام استان‌های کشور تشکیل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، برنامه راهبردی مجمع اساتید گفتمان دینی با هدف تقویت نقش هدایتی و حمایتی سازمان تبلیغات اسلامی برای شکل‌گیری و توسعه فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی توسط اساتید گفتمان دینی، شناخت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فردی،گروهی و سطح بندی اساتید، تشکیل گروه‌های تخصصی چهارگانه و سازماندهی اساتید در گروه‌های تخصصی برای برگزاری گفتمان‌های دینی، رصد فرصت‌های تبلیغی به منظور بومی‌سازی موضوعات گفتمان‌های دینی در کشور آغاز می‌شود که اردبیل محل شروع این حرکت عظیم فرهنگی شد.

علیرضا مزروعی، دبیر گفتمان دینی معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور در آئین افتتاح برنامه راهبردی مجمع اساتید گفتمان دینی در اردبیل اظهار داشت: برای پویایی، کارآمدی، سازگاری و انطباق هرچه بیشتر برنامه گفتمان دینی با نیازهای محیط اجتماعی که خود نیز مستلزم تغییر در شیوه‌ها، شناخت کلیت محیط جامعه و ساختارهای اجتماعی، یافتن و یا ابداع اجزای فرهنگی، و به کارگیری روش های نوین است، برنامه راهبردی مجمع اساتیدگفتمان دینی به ادارات کل تبلیغات اسلامی ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام آمادگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل برای برگزاری مجمع اساتید گفتمان دینی این برنامه برای نخستین بار در سطح کشور،  تحت عنوان آیین افتتاح مجمع اساتید گفتمان دینی در این استان برگزار شد، که لازم به یادآوری است استان اردبیل در سنوات گذشته نیز در خصوص برگزاری کارگاه‌های دانش و مهارت‌افزایی اساتید از کارنامه موفقی برخوردار بوده است.

انتخابات تعیین هیئت موسس مجمع برگزار شد

در گام نخست رزومه اساتید تهیه و میان اساتید واجد شرایط گفتمان دینی ازطریق فضای مجازی و یا در قالب بروشور قبل ازبرپایی آیین افتتاح، توزیع شد و با معرفی توانایی‌ها، مهارت‌ها و تخصص نامزدها رای‌گیری به عمل آمد و  در گام دوم با حضور حداکثری اساتید واجد شرایط مجمع عمومی تشکیل شد.

برای تعیین اعضاء هیئت مؤسس مجمع عمومی اساتید گفتمان دینی استان، با توجه به گرایش علمی، پژوهشی،آموزشی و مهارتی اساتید درخواست خود را با تکمیل فرم مربوطه، با تعیین الویت در 4 گروه تخصصی با عناوین دین و زندگی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ارتقای سواد رسانه‌ای، اقتصاد مقاومتی ارائه و عضو یکی از گروه های تخصصی شدند.

در گام سوم با شکل‌گیری گروه‌های تخصصی چهارگانه اعضای هر گروه تخصصی با اکثریت آراء یک نفر از داوطلبان را به‌ عنوان سرپرست گروه برای حضور در هیئت رئیسه انتخاب و هیئات رئیسه شامل سرپرست گروه‌های چهارگانه و دبیر گفتمان دینی استان شد که از میان خود یک نفر را به‌عنوان سرپرست هیئات موسس انتخاب کردند.

پس از شمارش رای‌گیری هیئت موسس مجمع به شرح زیر انتخاب شدند:

دین و زندگی حجت‌الاسلام میکائیل شکوری، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حجت‌الاسلام سید علی اصغر اعلایی، ارتقا سواد رسانه حجت‌الاسلام ناصر نصیری و در اقتصاد مقاومتی حجت الاسلام الهوردی علی‌نژاد به عنوان 4 سرپرست گروه‌های تخصصی، شهرام محمدی دبیر مجمع و حجت‌الاسلام ناصر نصیری به عنوان سرپرست مجمع گفتمان دینی استان اردبیل انتخاب شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.