قوچان- فرماندار قوچان از ارتقا فرمانداری شهرستان قوچان از فرمانداری درجه‌دو به درجه‌یک و ابلاغ آن به استان خبر داد.

فرمانداری شهرستان قوچان از درجه‌دو به یک ارتقا یافت

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا قامتی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قوچان به مناسبت هفته دولت با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بابیان این مطلب که هفته دولت، هفته‌ای است که مردم با خدمات قوه مجریه در بخش‌های مختلف اجرایی آشنا می‌شوند گفت: رهبر معظم انقلاب هفته دولت را فرصت مغتنمی برای آشنا شدن مردم با نتایج و تلاش‌های بخشی از مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر اطلاع‌رسانی دقیق کارهای انجام‌شده به مردم خاطرنشان کرد: ریاست‌جمهور نیز هفته دولت را فرصت مناسبی برای گزارش خدمت به مردم می‌دانند.

فرماندار قوچان بابیان این مطلب که در حوزه‌های پزشکی، وزارت علوم، شبکه‌های ارتباطاتی، مخابراتی و اینترنتی توفیقات خوبی در سطح کشور کسب کرده‌ایم اظهار داشت: هدف دولت حرکت بر اساس برنامه است، برنامه‌ای ۱۰ ساله و به‌صورت زیرساختی در حوزه‌های عمرانی.

وی با تقدیر از مردم به جهت خوش‌رویی و همراهی با مسئولین علیرغم وجود تمامی مشکلات تصریح کرد: از سال ۹۲ و ابتدای دولت یازدهم در ۱۶ شاخص از میانگین استان پایین بودیم، که باهمت همه مسئولین و دعای خیر مردم، امروز در همه شاخص‌ها به‌جز یک مورد به میانگین استان رسیده و حتی در ۸ شاخص نیز بالاتر از میانگین استانی و در رتبه‌های یکم تا پنجم قرار داریم.

رئیس شورای اداری شهرستان قوچان با یادآوری وجود مشکلات اعتباری و مالی در سطح کشور و تخصیص نیافتن اعتبارات ماده ۱۸۰ به شهرستان در دو سال گذشته ادامه داد: پروژه مبادی ورودی تا پل نشاط بااعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان با نگاه زیرساختی برای شبکه شهری در دست اجراست.

وی بر جایگاه و پیشرفت‌های علمی تخصصی دانشگاه فناوری‌های نوین قوچان اشاره و خاطرنشان کرد: در بحث  بهداشت و درمان در ۴ سال گذشته بالغ‌بر ۶۰ میلیارد تومان پروژه اجرایی و تأمین تجهیزات پزشکی در حوزه‌های هشت‌گانه شبکه بهداشت ودرمان انجام داده‌ایم.

وی بابیان اینکه در حوزه کشاورزی در توزیع شبکه آبیاری ۳۰ میلیارد تومان پروژه در حال مطالعه و ۱۰ میلیارد تومان در دست اجرا داریم گفت: در طول چهار سال گذشته ۳ برابر افزایش گازرسانی داشته‌ایم و امروز از ۱۵۷ روستای شهرستان ۱۴۰ روستا گازرسانی انجام، افتتاح، در حال اجرا و یا کلنگ زنی است و فقط ۱۳ روستا باقی‌مانده است.

فرماندار قوچان ادامه داد: در بحث آسفالت محورهای روستایی، روستاهای بالای ۵۰ هزار خانوار زیرسازی و آسفالت آن‌ها در حال اتمام و فقط حدود ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده است.

وی به رسیدن میانگین استانی طرح‌های هادی روستایی شهرستان قوچان اشاره و گفت: در حوزه آب‌رسانی دارای مشکلات فراوانی هستیم ولی از مجموع ۳۰۰ روستای استان خراسان رضوی کمتر از ۱۰ روستا سهم شهرستان قوچان است که آب‌رسانی آن‌ها از طریق تانکر انجام می‌شود.

علیرضا قامتی با اعلام این مطلب که همه روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان دارای برق هستند اظهار داشت: آنچه موجب این توفیقات در سطح شهرستان شده است تعامل، همدلی و همیاری همه مسئولین بالأخص امام‌جمعه، اعضای شورای تأمین و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان است.

وی به ارتقا فرمانداری قوچان از فرمانداری درجه ۲ به درجه ۱ و ابلاغ آن به استان اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولین و خانواده‌ها بحث اشتغال است که شهرستان قوچان در بررسی‌های انجام‌شده توسط استان در حوزه تسهیلات اشتغال جزء سه شهر برتر و در بین دو شهر برتر نیز بالاتر قرارگرفته است.

فرماندار قوچان به کاهش ۲۹.۷ درصدی آمار طلاق در چهارماهه اول سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سطح شهرستان قوچان اشاره و گفت: مدیران باید بدانند که خدمت به مردم یک وظیفه است و اعتماد نظام به مسئولین را یک توفیق دانسته و از فرصت به وجود آمده به‌درستی استفاده کنند و به‌دوراز تنبلی، خودخواهی و دروغ و با خدمت صادقانه به مردم خدمت نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.