سرمربی تیم ملی فوتبال ایران قصد دارد برای دیدار برابر کره جنوبی 12 بازیکن دیگر را به اردوی این تیم دعوت کند.

گزارشی از نقشه کی روش برای لژیونرها/ ابهام در مورد دو بازیکن و یک کاپیتان!

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی امشب راهی سئول خواهد شد تا دیدار تشریفاتی خود برابر کره جنوبی را در انتخابی جام جهانی پشت سر بگذارند. سرمربی پرتغالی تیم ملی در پایان هفته پنجم لیگ برتر با معرفی علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، وحید امیری، مهدی طارمی، سعید آقایی، روزبه چشمی، امید نورافکن، حامد لک، وریا غفوری و مهدی ترابی 11 بازیکن را به اردوی تیم ملی پیش از سفر به کره جنوبی معرفی کرد. این بازیکنان در ادامه با اضافه شدن بازیکنان لژیونر خود را مهیای جدال تشریفاتی و البته حیثیتی برابر کره جنوبی خواهند کرد. تیم ایران در فاصله دو دیدار مانده به پایان مرحله انتخابی جام جهانی با کسب 20 امتیاز و فاصله 7 امتیازی با جدی‌ترین مدعی راهی جام جهانی روسیه شده است.

اکنون سوال مهم در خصوص نفراتی است که از جمع لژیونرها شانس صعود به تیم ملی را در این رقابت خواهند داشت؛ بر این اساس نگاهی خواهیم انداخت به چهره‌هایی که شانس حضور در جمع شاگردان کی‌روش را برای خود متصور هستند.

دروازه‌بان؛ یک سهمیه برای دو نفر
سرمربی تیم ملی در حال حاضر دو دروازه‌بان را به اردوی خود دعوت کرده است و از بین علیرضا حقیقی و سوشا مکانی باید دید سهمیه سوم به کدام دروازه‌بان خواهد رسید. حقیقی در پایان دوران مصدومیت و بدشانسی‌هایش در طول دو هفته اخیر با عملکردی درخشان در لیگ سوند و ترکیب اسکیلستونا توانسته برترین دروازه‌بان هفته لقب گیرد و سوشا مکانی نیز در بازگشت به میوندالن در لیگ نروز شرایط خوبی کسب کرده و برای خود شانس حضوری مجدد در تیم ملی قائل است. با این حال بعید نیست دروازه‌بان شماره یک ایران در دو تورنمنت مهم اخیر در جام جهانی برزیل و جام ملت‌های استرالیا بار دیگر در رقابت برای حضور در ترکیب تیم ملی حاضر شود.

پیستون‌ها؛ رامین و میلاد در راه کره
رامین رضاییان آخرین باری که به تیم ملی دعوت شد شرایط پرحاشیه‌ای را دنبال می‌کرد و از پرسپولیس نیز کنار رفته بود. او اینبار این شانس را خواهد داشت تا با برچسب لژیونر به تیم ملی بازگردد. دیگر بازیکن خط دفاعی که با عنوان لژیونر شانس حضور در تیم ملی خواهد داشت میلاد محمدی است. مدافع چپ موفق تیم ملی در چند دیدار اخیر با عملکردی مناسب در احمد گروژنی اینبار نیز شانس بالایی برای بازگشت به تیم ملی و جدال در سئول خواهد داشت.

مرتضی اینبار در غیاب پژمان
مدافع شمالی شاغل در لیگ قطر، که با مصدومیت پژمان منتظری در تیم ملی چهره شد، اکنون در غیاب این مدافع که راهی استقلال شده، بار دیگر شانس اول حضور در تیم ملی است. کی‌روش در بین نام‌هایی که به اردوی تیم ملی دعوت کرده تنها سیدجلال حسینی و محمد انصاری را به عنوان مدافع دعوت کرده تا پورعلی گنجی از هم اکنون نامش برای حضور در سئول رزرو شده باشد.

هافبک دفاعی در قرق جوانان
کی‌روش در خط میانی و برای پست هافبک دفاعی اکنون تنها روزبه چشمی و امید نورافکن را به جمع تیمش فراخوانده است که این مساله می‌تواند امیدواری دو هافبک جوان لژیونر را برای بازگشت به تیم ملی و حضور در جدال برابر کره جنوبی افزایش دهد. سعید عزت اللهی با شماره 6 محبوب خود علیرغم روزهای تلخی که در روستوف پشت سر می‌گذارد و باعث درخواست جدایی‌اش شده، همچنان شانس اول حضور در تیم ملی است و در کنار او علی کریمی نیز با شرایط مشابه او و البته موفقیت در جدایی از لوکوموتیو زاگرب بار دیگر شانس خود برای دستیابی به پیراهن تیم ملی را جستجو می‌کند و یکی از شانس‌های حضور در تیم ملی محسوب می‌شود.

هم قطاری دو لژیونر هلندی
ایران در لیگ هلند دو لژیونر دارد که البته حضورشان در جمع ملی‌پوشان تا حد زیادی قطعی به نظر می‌رسد. علیرضا جهانبخش یکی از بازیکنانی است که با کیفیتی فراتر از فوتبال آسیا ستاره تیم ملی ایران و مرد مورد اعتماد کی‌روش محسوب می‌شود که بعد از ترکتازی در ترکیب آلکمار اکنون شانس حضور مجدد در ترکیب این تیم در سئول و برابر کره جنوبی را خواهد داشت.

رقابت جالب توجه در خط حمله
کارلوس کی‌روش در خط حمله خود اکنون تنها مهدی طارمی را به اردو دعوت کرده که در دو دیدار آخر تیم ملی با دو گل سه امتیازی مرد اول ترکیب این تیم بوده است. بر این اساس اکنون کریم انصاریفرد، رضا قوچان نژاد و سردار آزمون به عنوان چهره‌های قابل پیش بینی برای حضور در اردوی تیم ملی خواهند بود. انصاریفرد علیرغم نیمکت نشینی در این فصل فوتبال یونان اما با توجه به عملکرد و روحیه‌ی بالا و خصوصا کیفیت بالای تیمی که در آن حضور دارد همچنان شانس اول حضور در تیم ملی است. سردار آزمون نیز دیگر چهره مورد اعتماد کی‌روش است که با بازگشت به روبین کازان اینبار به دنبال گلزنی به کره جنوبی است. رضا قوچان نژاد نیز دیگر بازیکنی است که از بازی در کره جنوبی خاطرات خوبی در ذهن دارد و آخرین بار زمینه ساز حضور ایران در برزیل شده است و همچنان یکی از مرد محبوب تیم ملی در خط حمله محسوب می‌شود.

چهره‌های جدید برای خط حمله؛ قدوس یا کاوه؟
اکنون اما باید دید تصمیم کی‌روش برای نفرات جدید این خط چه خواهد بود؛ کاوه رضایی در پایان فصل با توجه به ناکامی‌اش در دستیابی به پیراهن تیم ملی با استقلال راهی بلژیک شد تا شانس شاگردی کی‌روش و حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. او البته توانسته تا حدود زیادی عملکرد قابل ملاحظه‌ای در ترکیب تیم شارلوآ داشته باشد تا امیدوار به حضور در تیم ملی باشد. دیگر بازیکنی که به نظر می‌رسد با توجه به هجمه‌های اخیر شانس حضور در تیم ملی را به خود اختصاص دهد، سامان قدوس است؛ مهاجم استرسوند سوئد شب گذشته نیز درخششی جالب توجه در ترکیب تیم خود داشت و توانست با دبل دیدنی صعودشان در لیگ اروپا را رقم بزند.

سروش به آرزویش می‌رسد؟
در کنار کاوه رضایی که برای حضور در تیم ملی مجبور به جدایی از فوتبال ایران و تیم استقلال شد، سروش رفیعی نیز چنین ذهنیتی را دنبال کرد و راهی لیگ ستارگان شد تا هم از نظر مالی ساپورت شود و هم اینکه شانس حضور در تیم ملی را برای خود افزایش دهد. هرچند لیگ ستارگان قطر هنوز استارت نخورده و رفیعی به همراه الخور در اردو به سر می‌برد اما باید دید کی‌روش او را میان ستاره‌های خط میانی تیمش قرار خواهد داد یا خیر.

حاج‌صفی و مسعود می‌آیند؟
بعد از اتفاقاتی که حول بازی دو بازیکن ایرانی در ترکیب پانیونیوس برابر نماینده رژیم صهیونیستی صورت گرفت، عذرخواهی این دو کار را برای فدراسیون ساده‌تر کرد. به نظر می‌رسد با توجه آمادگی هر دو بازیکن آنها در ترکیب تیم ملی حاضر باشند و حواشی دور آنها پایان یابد.

وضعیت نامشخص کاپیتان
در میان بازیکنانی که احتمال حضور در تیم ملی را دارند، نامشخص ترین وضعیت را کاپیتان شماره 21 برخوردار است. اشکان دژآگه بعد از بازگشت به لیگ آلمان و پایان دوران مصدومیت در فصل جدید بار دیگر نتوانسته به توافقی برای حضور در باشگاه دست یابد. هافبک دورگه تیم ملی آخرین حضور باشگاهی خود را در وولسفبورگ اکنون بدون باشگاه است و باید دید اعتماد کی‌روش به خانه نشینی او خواهد چربید یا خیر.


اکنون کارلوس کی‌روش 11 بازیکن را به همراه خود راهی کره جنوبی کرده و از این جمع باید 12 نفر دیگر را به جمع شاگردانش برای دیدار مقابل این حریف معرفی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.