وزرای دفاع و خارجه فرانسه که امروز(شنبه) وارد عراق شدند در دیدار با حیدر العبادی درباره آخرین تحولات این کشور و به ویژه جنگ علیه داعش رایزنی کردند.

وزیران دفاع و خارجه فرانسه بر وحدت عراق تاکید کردند

به گزارش قدس آنلاین، در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق آمده است که حیدر العبادی در جریان دیدار با ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه و فلورانس پارلی وزیر دفاع این کشور در بغداد در خصوص آخرین تحولات عراق و پیروزی های نیروهای این کشور علیه داعش و اوضاع منطقه رایزنی کرد .

العبادی در این دیدار بر ضرورت افزایش همکاری های دو جانبه میان عراق و فرانسه در زمینه های نظامی و امنیتی و دیگر زمینه ها تاکید کرد.

وزیرخارجه فرانسه در این دیدار دعوت رسمی امانوئل ماکرون رئیس جمهور کشورش را از حیدر العبادی برای سفر به فرانسه تسلیم وی کرد.

دو وزیر فرانسوی در این دیدار بر ضرورت محافظت از وحدت عراق و مخالفت با ایجاد هر مشکلی که شرایط کنونی در این کشور را تحت تاثیر قرار دهد تاکید کردند.

آنها تبریک ماکرون به مناسبت پیروزی های محقق شده علیه تروریسم و ابراز شگفتی وی نسبت به رهبری العبادی و بهبود اوضاع عراق را به نخست وزیر این کشور ابلاغ کردند.

وزرای فرانسوی بر حمایت کشورشان از عراق در جنگ علیه داعش و دیگر زمینه ها تاکید کرده و افزودند: اقدامات عراق الگویی برای منطقه است.

وزیر خارجه فرانسه در نشست خبری مشترک امروز خود با همتای عراقی اش در خصوص سوریه تأکید کرده بود که اولویت فرانسه در عراق مقابله با داعش به عنوان یک گروه تروریستی است.

منبع: السومرية

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.