حسین دهباشی حق دارد که توییت های جنجالی منتشر کند، حق دارد روزی با روحانی و دوستانش رفیق گرمابه و گلستان باشد و امروز نیز منتقدی تمام عیار در برابر شان، او حتی حق دارد برخی خطوط قرمز را زیرپا بگذارد- همچنانکه در آثار تولیدی اش اینکار را کرده-؛ دهباشی حق دارد درباره جریان ارزشی و انقلابی بی انصاف باشد.

چرا حسین دهباشی حق توهین به دولتمردان را ندارد؟!

به گزارش قدس آنلاین،حسین دهباشی، کارگردان و مستندساز با استعدادی محسوب می شود که گرایش های خاص جناحی و سیاسی اش او را حتی با دیگر مستندسازهای اصلاح طلب متفاوت کرده است.

او همان کسی است که با مستند انتخاباتی اش در سال ۹۲ در پیروزی حسن روحانی و در ترسیم یک چهره متفاوت از یک فرد سرتا پا امنیتی در نسبت دیگر کاندیداها موفق عمل کرد.

در هنرمند بودن و زیرک بودنش همین مقدار بس که او از یک جناح راستی همانند روحانی تصویری در ایام تبلیغات ریاست جمهوری یازدهم ساخت که پس از چند سال اینک برخی اصلاح طلبان فتنه ۷۸ و ۸۸ دیده متوجه شده اند که روحانی فقط روحانی است و هرچه باشد یک اصلاح طلب نیست.

البته حسین دهباشی باوجودی که به شدت سیاسی است ولی می توان در لابه لای توییت های پرمغز و گاه جنجالیش رگه های از حقیقت جویی را نیز یافت. همچنانکه آنقدر حزبی و گروهی هم نیست که بتوان از روز قبل توییت هایش را پیش بینی کرد و حدس زد.

به نظر می رسد که دهباشی از صداقت هم بدش نمیایید؛ اگر اینگونه نبود شاید اینهمه اختلافاتش با روحانی و افرادی همانند حسام الدین آشنا نیز علنی نمی شد و حتی کار به شکایت دولت از او نمی رسید.

اما حسین دهباشی حق دارد که توییت های جنجالی منتشر کند، حق دارد روزی با روحانی و دوستانش رفیق گرمابه و گلستان باشد و امروز نیز منتقدی تمام عیار در برابر شان، او حتی حق دارد برخی خطوط قرمز را زیرپا بگذارد- همچنانکه در آثار تولیدی اش اینکار را کرده-؛ دهباشی حق دارد درباره جریان ارزشی و انقلابی بی انصاف باشد، او می تواند در مستندهایش به هرکسی  که سابقه خوبی هم ندارد تریبون بدهد... ولی حق توهین ندارد، حتی به رفقایش! به خصوص رفقای قدیمی اش.

حسین دهباشی متاسفانه امروز این توییت را منتشر کرده است: "برجام اصلا خیانت نبود، صرفا خریت بود"

برای حسین دهباشی که بدش نمیایید مثل یک روشنفکر او را مخاطبینش بشناسند، هتاکی همیشه مردود است ولو حرف حقی در پس آن نهفته باشد.

حسین دهباشی این حق را ندارد که به دولتمردان توهین کند، نه صرفا به خاطر رعایت ادب –که البته برای همه ی ما مدعیان واجب است- بلکه درباره کسی که شعار «چرخ سانتریفیوژها باید بچرخد، چرخ زندگی مردم هم بچرخد» حسن روحانی، پیشنهاد خود او بوده؛ چندان فحش نوشتن عادلانه نیست.

کیست که نداند همین شعار صرفا تبلیغاتی و فربیننده معروف بهانه ای برای اعتدالیون شد که چند سال کشور را با اتکا به همین چند کلمه ناپخته - که یک استراتژی نانوشته نیز شد- متاسفانه اداره کردند.

بسیاری از ناکامی ها در سیاست خارجه و حوزه اقتصادی دست پخت همین جمله دهباشی است. مگر غیر از این است که از دل همچین باورهای هم برجام شکل گرفته است؟

دهباشی مجموعه از همه این چیزهای که گفتیم است ولی او حتی اگر مستند ساز قابل احترام و تاریخ پژوه خبره ای هم نبود، باز هم نباید هتاک باشد...

منبع: سایت جهان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.