بجنورد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی، برنامه‌های سفر پروفسور سمیعی به این استان در تاریخ ۱۱ شهریورماه را تشریح کرد.

برنامه‌های سفر پروفسور سمیعی به خراسان شمالی تشریح شد

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم گلمکانی در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های سفر پروفسور سمیعی به استان خراسان شمالی به تشریح این برنامه‌ها پرداخت و گفت: این پزشک نام‌آور ایران در جهان در بدو ورود به استان در صبح روز ۱۱ شهریورماه بعد از استقبال رسمی در محل فرودگاه، نشستی را با مدیران کل استان و اعضای هیأت علمی دانشگاه در محل بیمارستان امام حسن(ع) خواهد داشت.

وی با اشاره به بازدید از بیمارستان امام حسن(ع) به عنوان برنامه بعدی و حضور پروفسور سمیعی در مراسم روز پزشک، افزود: بعد از ظهر همان روز نیز براساس برنامه استانداری مبنی بر قرار دادن تندیس مشاهیر سفر کرده به استان در محل پارک بش قارداش، از تندیس وی به عنوان اولین مشاهیر در محل پارک رونمایی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی، برنامه اصلی این سفر را سخنرانی این چهره ماندگار کشورمان در جمع دانشجویان و نخبگان استان خراسان شمالی دانست که براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته ساعت ۱۷ همان روز در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد بجنورد انجام می‌شود.

گلمکانی تصریح کرد: در همین راستا از تمامی نخبگان و دانشجویان و حتی دانش‌آموزان مقاطع بالاتر برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل می‌آید.

وی متذکر شد: آنچه که به عنوان آورده این سفر مطرح است، یک حرکت نرم‌افزاری است و نگاه سخت‌افزاری نداریم، چراکه جوششی که حضور پروفسور سمیعی در جامعه جوان استان برای انجام یک حرکت بهتر و بالاتر ایجاد می‌کند با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی اظهار داشت: حتی اگر این حضور باعث شود تعداد محدودی از جوانان به انجام یک حرکت بزرگ تشویق و کشانده شوند باز هم ارزش‌گذاری سفر به خوبی هویدا می‌شود.

گلمکانی یادآور شد: بعد از آیین سخنرانی نیز پروفسور سمیعی در برنامه زنده گفت‌وگو با مردم خراسان شمالی در صدا و سیما شرکت خواهند داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی بیان کرد: با توجه به حضور ایشان طی صبح روز ۱۲ شهریورماه در استان نیز برنامه‌هایی از قبیل برگزاری کارگروه نوروساینس قطب ۹ دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تدارک دیده شده که امیدواریم فتح بابی باشد برای بخشی از پزشکان و دانشمندانی که به این منطقه سفر می‌کنند تا زمینه تحرک در خصوص نوروساینس ایجاد شود.

وی در رابطه با برخی گفته‌ها مبنی بر درخواست مردم برای ویزیت بیماران توسط این پزشک برجسته کشورمان نیز گفت: نگاه و برنامه پروفسور سمیعی به هیچ وجه ویزیت بیماران نیست؛ هرچند ممکن است چند بیمار خیلی خاص صرفاً در حوزه تخصصی را به ایشان ارجاع دهیم تا کمک گرفته شود.

گلمکانی تصریح کرد: تخصص پروفسور سمیعی در خصوص تومورها و توده‌های جمجمه است و در حوزه‌های دیگر امکان ورود نیست و امکان پاسخگویی به چیزی که در اذهان عمومی است وجود ندارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.