اهواز- رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه جلسه انتخاب شهردار به یکی از پیچیده‌ترین مسائل تبدیل شده است، گفت: اکنون زمان حساسی است و ما به خود اجازه تعلل نمی‌دهیم و برای من روشن نیست که چرا امروز برخی اعضا در جلسه انتخاب شهردار حضور نیافتند.

انتخاب شهردار اهواز به مساله‌ای پیچیده تبدیل شده است

به گزارش قدس آنلاین، محمدجعفر فلسفی در حاشیه جلسه روز سه‌شنبه شورای شهر اهواز که بنا بود با دستور کار انتخاب شهردار برگزار شود و به دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضا حاضر در صحن رسمیت نیافت و لغو شد، اظهار کرد: جلسه اکنون رسمی نیست اما به دلیل احترامی که باید به جمع حاضر در صحن بگذاریم، باید ابهاماتی را که امکان دارد در ذهن افراد ایجاد شده را برطرف کنیم.

 وی با بیان اینکه اکنون جلسه انتخاب شهردار به یکی از پیچیده‌ترین مسائل تبدیل شده است، افزود: نظر دوستان بر این بود که تلاش شود از طریق هماهنگی و در فضایی کاملا سالم و به دور از هر گونه شائبه و در یک محیط صمیمانه جلسات شورا برگزار شود و مقدمات مورد نیاز برای رقم زدن چنین انتخابی یعنی انتخاب شهردار فراهم باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: برای تحقق این امر تلاش بسیاری شد. به علت حجم جلسات اعضا و مباحث جدی مطرح شده در این جلسات به حدی فشار وارد شد که می‌توان گفت تا حدودی همه اقناع شدند از این جهت که ادامه این روند شاید به صلاح نباشد.

فلسفی عنوان کرد: تمام سعی و تلاشمان را کردیم تا هر چه سریع‌تر این مرحله را پشت سر بگذاریم که به تعبیری مانند یک پیچ تاریخی است. این مرحله از دوره شورای پنجم به علت حساسیت و تاثیری که می‌تواند در عمر چهار ساله شورا داشته باشد باید به گونه‌ای شکل بگیرد که منشأ برکات برای مردم باشد.

وی در خصوص علل به حدنصاب رسیدن جلسه امروز شورا بیان کرد: واقعا برای من علت عدم حضور اعضای غایب روشن نیست زیرا در مورد زمان جلسه امروز قبلا توافق و صورت جلسه کردیم و بر اساس این توافق برگزاری جلسه امروز را پیش‌بینی کردیم.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز افزود: اگر این اعضا نظری داشتند می‌توانستند در جلسه امروز تشریف بیاورند و این حق برای آنها محفوظ بود که نظرات خود را به عنوان موافق یا مخالف مطرح و فضایی ایجاد کنند تا جلسات شورا را به صورت منظم داشته باشیم تا زمینه‌ای برای بهره‌برداری و سوءاستفاده آنان که نمی‌خواهند شاهد انسجام و اتحاد صددرصدی ما باشند، ایجاد نشود.

فلسفی ادامه داد: راه بسته نیست. راه برای اظهارنظر وجود دارد. تشخیص ما این است که اکنون زمان حساسی است و ما به خود اجازه تعلل نمی‌دهیم. اعضا غایب به هر دلیلی نظیر اینکه گزینه دیگری برای تصدی شهرداری اهواز مدنظر داشتند یا هر علت دیگری که از آن بی‌خبر هستم در جلسه امروز حضور نیافتند و ما اصلا نمی‌توانیم راجع به عدم حضور این دوستان قضاوت کنیم و خودشان باید توضیح دهند.

وی عنوان کرد: ان‌شاءالله اعضای غایب در جلسه امروز در خصوص غیبت خود توجیه موجهی داشته باشند. انتظار مردم از ما کار، تلاش و تدبیر است. اگر توسط مردم این برداشت انجام شود که در شورا بی‌تدبیری وجود دارد، ‌ این امر آثار خوبی به همراه نخواهد داشت. وظیفه داریم که به مردم امید دهیم حتی اگر نظرات ما تأمین نشود.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: ممکن است که بنده روی موضوعی نظر خاصی داشته باشم و این نظر تأمین نشودکه البته هیچ اشکالی ندارد و قائده کار همین است. پیچیدگی کار مجموعه شورا به همین مساله باز می‌گردد که ما تمکین کنیم.

فلسفی عنوان کرد: اگر مساله مورد بحث شورا در سطحی باشد که برای شهر آسیبی به همراه نداشته باشد، اشکالی ندارد اعضا در مورد نظرات خود به بحث و جدل بپردازد. اما اگر بحث و جدل در مورد یک مساله موجب آسیب رسیدن به شهر شود، هیچکدام از ما اجازه نداریم که این کار را انجام دهیم.

وی اظهار کرد: البته بسیار امیدواریم که گره پیش آمده، باز شود و تصمیمی که شورا برای انتخاب شهردار می‌گیرد، با اجماع نظری انجام شود که مدنظر ما نیز هست. انتخاب یک شهردار با ۱۳ رای موافق، جزو آمال و آرزوهای ما است. البته در بحث انتخاب سرپرست یا هیات رییسه شورا نیز همین اجماع نظر را مدنظر داریم.

رحیم کعب‌عمیر، جاسم موسی‌زاده، عبدالزهرا سنواتی، سیدمحسن موسوی‌زاده و سیدناصر موسوی‌نژاد غایبان جلسه امروز بودند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.