بجنورد- نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: نظام بودجه‌ای کشور و نحوه تخصیص درآمدها و هزینه‌ها نیازمند تغییر است و در غیر این صورت همه بخش‌های کشور با مشکلات جدی روبرو می‌شوند.

نظام بودجه‌ای کشور نیازمند تغییر است

به گزارش قدس آنلاین، علی قربانی ظهر سه شنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی اظهار داشت: افتتاح بیش از ۸۴۱ پروژه در استان نشان‌دهنده عملکرد مثبت دولت است، با این حال حجم مطالبات بسیار بالاست و بودجه محدودی در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: محدودیت‌های بودجه‌ای و مشکلات را باید با صداقت با مردم درمیان بگذاریم. کل بودجه جاری و عمرانی کشور ۳۲۵۰۰ میلیارد تومان بود که در مجلس با ۹ درصد افزایش به ۳۴۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

قربانی با اشاره به سطح درآمدی معلمان و فرهنگیان تصریح کرد: به قول معاون اول رئیس جمهور با طرح رتبه بندی هم مشکل معلمان کشور حل نشد و همچنان این قشر به صورت میانگین ماهانه ۲.۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرند که رقم پایینی است.

وی خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی٬ اعتبارات جاری کشور حتی نسبت به کشورهای کم‌تر توسعه یافته آفریقایی نیز بسیار کم‌تر است ولی با توجه به کاهش منابع مالی این رقم در بودجه به چشم‌ می‌آید.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگر می‌خواهیم وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد٬ باید وضعیت و نظام بودجه‌کشور را تغییر دهیم تصریح کرد: هم‌اکنون صندوق‌های بازنشستگی با توجه به کاهش منابع و عدم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف با مشکلات و بحران های جدی روبه‌رو هستند که باید با حل این مشکل با مردم صادق باشیم و مسائل را بیان کنیم.

قربانی با اشاره به گزارش اخیر سازمان هدفمندی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: متاسفانه در ۵ ماه اول امسال بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی کشور٬ صرف تامین یارانه‌ مردم شده که رقم بسیار بالایی است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.