مشهد- فقط ۲ درصد دانش آموزان می توانند از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی استفاده می کنند.

فقط ۲ درصد دانش آموزان استان تحت پوشش قرار دارند

جواد محقق نیشابوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی اظهار داشت: به دلیل کمبود اعتبار و عدم احداث زیرساخت‌ها، از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در استان، فقط ۲ درصد می توانند از خدمات و فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری، بهره مند شوند.

وی مراکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان را ۴۶ مرکز ذکر کرد و گفت: بودجه تأمین و تجهیز مراکز در برنامه توسعه ششم با افزایش چشمگیری به حدود ۶ میلیارد تومان رسیده و امیدواریم در ۵ سال آینده، ۲۵ مرکز جدید در ۲۵ شهر استان احداث شود.

وی با اشاره به کمبود فضای کانون‌های پرورش فکری، خاطرنشان کرد: بزرگترین ضعف کانون این است که گسترش کافی نداشته‌ و در خراسان رضوی این وضعیت حادتر است، ۱۰۰۰ کانون در کشور وجود دارد در حالی که در خراسان رضوی با وجود گستردگی، ۴۶ مرکز ثابت و سیار وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ۸ شهرستان خراسان رضوی هیچ کانونی وجود ندارد، ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم و حاشیه شهر، گسترده‌تر است و این در حالی است که اعتبار برای احداث کانون در حاشیه شهر نداریم.

محقق نیشابوری، تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را وظیفه همه مسئولان دانست و گفت: تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری و راه و شهرسازی منعقد شده و دو قطعه زمین در منطقه دروی و بلوار توس توسط شهرداری برای احداث کانون در نظر گرفته شده‌است که امیدواریم هر چه سریعتر، کانون در این مناطق ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.