ساری- فرمانده انتظامی مازندران از کاهش ۱۱ درصدی کشته‌شدگان حوادث رانندگی در پنج ماه امسال خبر داد.

کاهش ۱۱ درصدی کشته‌شدگان حوادث رانندگی در مازندران

به گزارش قدس آنلاین، سردار سید محمود میرفیضی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیسیون تحول راهور که با حضور معاونان و روسای پلیس‌های تخصصی همراه بود با اشاره اینکه طرح تابستانه پلیس از راهبردهای مهم نیروی انتظامی است، گفت: یکی از محورهای مهم طرح تابستانه پلیس، برقراری نظم و انضباط ترافیکی در معابر عمومی و محورهای مواصلاتی است که باید با قوت بیشتری پیگیری و اجرا شود.

وی با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی طی پنج ماه امسال در استان، افزود: آمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی در حوزه درون شهری ۲۱ درصد و در حوزه برون‌شهری هشت درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه عدم توجه به جلو بیشترین عامل حوادث رانندگی در معابر عمومی و درون شهری بوده است، تصریح کرد: عدم رعایت حق تقدم و تغییر ناگهانی مسیر از دیگر علل مهم وقوع حوادث رانندگی است.

این مسؤول تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ را از جمله عوامل بروز حوادث رانندگی در جاده‌ها برشمرد و افزود: عدم توجه به جلو و  سبقت غیر مجاز، واژگونی خودروها ناشی از خستگی و خواب آلودگی از دیگر عوامل بروز حوادث رانندگی در جاده‌ها است.

میرفیضی مدیریت ترافیک و سیاست‌گذاری در ارتقای فرهنگ ترافیک را از مهم‌ترین مولفه‌های پلیس دانست و افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه باید این مهم را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی یکی از عوامل مهم و بازدارنده در تصادفات است، اظهار کرد: توسعه آموزش همگانی و ارتقای فرهنگ ترافیک نقش مهمی در کاهش و پیشگیری از حوادث رانندگی دارد.

فرمانده انتظامی مازندران تکرار مطالب آموزشی را یکی از عوامل آماده‌سازی افراد جامعه برای سازگاری با محیط اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: تقویت، ارتقاء و اجرای صحیح قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، موجب افزایش ایمنی عبور و مرور سالم و ایمن می‌شود.

میرفیضی با اشاره به اینکه در شهریورماه و روزهای پایانی تعطیلات تابستان قرار داریم، گفت: طرح های ترافیکی باید با دقت و حساسیت بیشتری اجرا شود و بیشترین خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیکی را به مردم و مسافران ارائه دهیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.