رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان اوضاع وزارت دفاع را در مدت دوازده سالی که مسئولیت آن بر عهده حزب مرکل است بسیار بد دانسته و انتقاد شدیدی به تصمیمات این حزب برای افزایش بودجه نظامی وارد کرد.

تصمیمات حزب مرکل برای افزایش بودجه دفاعی غلط است

به گزارش قدس آنلاین، "توماس اوپرمن"، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان در مصاحبه با "راینیشن پست" آلمان از سیاست های دفاعی و تسلیحاتی اتحادیه احزاب متحد مسیحی انتقاد کرده و از طرح های حزبش در زمینه های آموزش و پرورش و جلوگیری از فقر در سنین بالا خبر داد.

وی در ادامه این گفتگو تصریح کرد که ما به یک ارتش قدرتمند و شایسته عمل نیاز داریم، اما اتحادیه احزاب متحد مسیحی در این مسئله شکست خورده است.

وی افزود ما حدود دوازده سال است که از حزب خود وزیر دفاع نداریم. با هر وزیری از حزب دموکرات مسیحی اوضاع به جای اینکه بهتر شود بدتر شده است. حالا هم خانوم اورزولا فون در لاین، وزیر دفاع آلمان سعی می کند با ارتقاء گسترده تسلیحات بدرخشد.

اوپرمن تصمیمات اتحادیه احزاب متحد مسیحی برای افزایش بودجه دفاعی و نظامی کشور به 2 درصد تولید ناخالص ملی که مد نظر ناتو و آمریکا است را غلط دانسته و گفت: این بزرگترین ارتقاء تسلیحات در اروپا طی دهه های اخیر است. یک مسابقه تسلیحاتی جدید عاقبت این سیاست خواهد بود. این رویکرد کشور ما را امن تر نمی کند.

وی همچنین گفت که ما باید در این راستا با ترامپ مخالفت کنیم. برای ناتو این مسئله مطرح است که روند کاهش هزینه های دفاعی را متوقف کند. این رویکرد البته درست است.  ما بهترین ارتقاء تسلیحات برای ارتش آلمان را می خواهیم و به همین دلیل با افزایش بودجه دفاعی به 2.7 میلیارد یورو موافقت کرده ایم. اما ما نمی خواهیم بزرگترین ارتقاء تسلیحات ممکن را انجام دهیم.

وی در ادامه از مارتین شولتز، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات حمایت کرده و گفت: مارتین شولتز یک طرح و پیشنهادات مشخصی برای آینده این کشوردارد. ما می خواهیم آلمان مدرن تر، امن تر و قانونمند تر شود.حزب مرکل بعد از دوازده سال حکومت دیگر سوخته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.