قوچان- «هادی عامل» صدای ماندگار کشتی ایران با همراهی دادستان شهرستان قوچان از پهلوان «قربان محمد بهادری» پیشکسوت کشتی این شهرستان و مدال آور جهانی که مدتی است در بستر بیماری قرار دارد، عیادت کردند.

صدای ماندگار کشتی ایران به عیادت پهلوان کشتی قوچان رفت

به گزارش قدس آنلاین، هادی عامل گزارشگر ورزش کشتی عصر دوشنبه در حاشیه حضور خود در منزل این پهلوان بنام کشتی در جمع خبرنگاران گفت: پهلوان بهادری تنها یک قهرمان پیشکسوت نیست، بلکه پهلوانی ماندگار برای عصر حاضر و آینده است که باید از پهلوانی او برای جوانان گفت.

وی با اشاره به منش پهلوانی در این ورزشکار پیشکسوت تصریح کرد: پهلوان بهادری با آشنایی کامل نسبت به فنون کشتی، هنر کشتی را به نمایش گذاشت، تا جایی که در بسیاری از مسابقاتی که گزارشگر آن بودم نتوانستم فنون مشابهی از ورزشکاران کنونی مشاهده کنم.

این گزارشگر رشته کشتی، پهلوانی را دُر گران‌بها و نایاب روزگار فعلی خواند و افزود: متأسفانه توجه به پیشکسوتان عرصه کشتی در وضعیت  مطلوبی قرار ندارد بااینکه نباید به پهلوانانی چون قربان محمد بهادری بی‌توجهی شود.

وی با اشاره به سابقه پهلوان بهادری در عرصه کشتی ایران گفت: دوران ورزشی این پهلوان دوران درخشانی برای این رشته ورزشی بود و پهلوان بهادری افتخاری برای ورزش کشتی محسوب می‌شود.

در این عیادت دادستان قوچان نیز با اشاره به اهمیت فرهنگ پهلوانی در جامعه کنونی گفت: بی‌توجهی به فرهنگ پهلوانی در جامعه، مشکلات و معضلات فراوانی را به ارمغان می‌آورد و اگر فرهنگ پهلوانی در جامعه نهادینه شود با کاهش چشم‌گیری از معضلات اجتماعی در شهر مواجه خواهیم بود.

علی آذری از وضعیت این پهلوان در بستر بیماری ابرازی ناراحتی کرد و افزود: این پهلوان بنام قوچانی ازجمله پیشکسوتانی است که نباید به دست فراموشی سپرده شود و معرفی این پهلوان به نسل جوان به‌عنوان دین بر گردن ماست.

وی با تأکید اینکه نام این پهلوانان برای شهرستان افتخار است و باید همیشه قدردان آنان بود،    تصریح کرد: امیدواریم جوانان کشور و قوچان شناخت بیشتری  از این پهلوان قوچانی داشته باشند و ادامه‌دهنده راه وی باشند.

پهلوان قربان محمد بهادری در سال ۱۳۰۵ در قوچان  متولد شد. وی با تشویق خانواده کشتی باچوخه را آغاز کرد و در دوران خدمت سربازی نیز این رشته را ادامه داد. این پهلوان، قهرمان در رشته‌های باستانی، کُشتی چوخه و کُشتی آزاد و فرنگی خراسان بود و توانست مقام دوم مسابقات کشتی سال ۱۳۳۶ ترکیه و عناوین مختلف ورزشی را در رقابت‌های کشتی سطح کشور و خراسان بزرگ کسب کند.

از این پهلوان می‌توان به اجرای زیبای فن لنگ بر روی امامعلی حبیبی قهرمان جهان و المپیک یادکرد که زیبایی اجرای این فن در حدی بود که سال‌ها عکس آن به‌عنوان نشان فدراسیون کُشتی ایران و طرح این فن بر روی مدال‌های قهرمانان حک شد.

در حال حاضر این پهلوان در سن ۹۱ سالگی و به علت کهولت سن در بستر بیماری قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.