گیلان- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: در راستای معرفی این هنر و جلوگیری از منسوخ شدن آن کارگاه‌ آموزش چموش برای علاقمندان به این رشته به زودی در گیلان برگزار می شود.

دوره آموزش رایگان چموش دوزی در گیلان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، سلمان شاه محمدی با بیان اینکه چموش یا کفش و پای‌افزار تمام چرم،مخصوص گیله مردان و روستاییان بدون پاشنه و در انواع و اقسام مختلف مورد استفاده اغلب ساکنان گیلان بود افزود:  از گذشته تا کنون معروف‌ترین چموش دوزان گیلان در شهرک تاریخی ماسوله به سر می‌برند و بیشتر چموش‌های مورد استفاده مردمان این استان به خصوص اهالی منطقه فومنات (غرب گیلان) به دست آنان تهیه می‌شد.

 معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه این دوره  رایگان است تصریح کرد: صنعت چموش دوزی شهر تاریخی ماسوله استان گیلان سال گذشته موفق به دریافت مهر اصالت از سوی سازمان فرهنگی یونسکو شده است .

از گذشته تا کنون معروف‌ترین چموش دوزان گیلان در شهرک تاریخی ماسوله به سر می‌برند و بیشتر چموش‌های مورد استفاده مردمان این استان به خصوص اهالی منطقه فومنات (غرب گیلان) به دست آنان تهیه می‌شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.