خرم آباد- مدیرکل بحران لرستان گفت: جمع‌آوری و مهار آب‌های سطحی شهر خرم‌آباد نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

مهار آب‌های سطحی شهر خرم‌آباد نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش قدس آنلاین، رضا آریایی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه در هفته‌های آتی وارد فصل پاییز می‌شویم و احتمال بارندگی‌های زودرس وجود دارد جلسات بررسی مخاطرات شهر خرم‌آباد با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد که در این جلسه در مورد لایروبی رودخانه‌ها، انهار و مسیل‌های درون‌شهری تذکرات لازم به شهرداری و دستگاه‌های اجرایی داده شد.

وی افزود: سال گذشته پس از چندین سیلابی که رخ داد شهرداری با همکاری کارشناسان بحث جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر خرم‌آباد را موردبررسی قرارداد که برآوردها نشان می‌دهد ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای مهار و جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر خرم‌آباد نیاز است که این تأمین اعتبار برای شهر خرم‌آباد کاری سخت و زمان‌بر است.

مدیرکل بحران استان لرستان عنوان کرد: در بحث آتش‌سوزی که در برخی از پاساژها و مراکز تجاری صورت گرفته به اتاق اصناف تذکرات لازم داده شد تا اخطارهایی را به صاحبان واحدهایی که اصول ایمنی را در ساختمان‌ها رعایت نمی‌کنند داده شود.

وی بیان کرد: واحدهای بیمه باید در بحث فرهنگ‌سازی بیشتر کار کنند و با حضور در پاساژها و مجتمع‌های تجاری مقداری تذکرات لازم را به واحدها بدهند و اگر اتفاقی در بحث آتش‌سوزی رخ دهد اقدامات لازم را انجام دهند.

آریایی تصریح کرد: به‌محض اینکه اعتبارات عمرانی ماده  ۱۲ سازمان مدیریت بحران به استان ابلاغ شود با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی اعتبار بین پروژه‌های اولویت‌دار توزیع خواهد شد، در روزهای آینده رقم اعتبار مشخص می‌شود و پس از واریز به خزانه استان مبلغ اعتبار اطلاع‌رسانی می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.