خبرها حاکی از آن است که‌ اتحادیه‌ میهنی و حزب دمکرات کردستان عراق تصمیم گرفتند تا ۱۴ و ۱۵ سپتامبر و بدون حضور جنبش تغییر پارلمان کردستان عراق را بازگشایی کنند.

پارلمان کردستان عراق بدون حضور جنبش «تغییر» بازگشایی خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، امروز (یکشنبه‌) در «اربیل» نشستی مابین دو هیئت بلندپایه‌ حزب دمکرات و اتحادیه‌ میهنی کردستان عراق برگزار شد.

بر اساس اخبار درز کرده‌ به‌ رسانه‌ های اقلیم کردستان عراق، این دو حزب تصمیم گرفتند تا ۱۴ یا ۱۵ سپتامبر پارلمان کردستان عراق کار خویش را دوباره‌ از سر گیرد.

گفتنی است، سال ۲۰۱۶ ریاست «مسعود بارزانی» بر اقلیم به‌ پایان رسید، وی خواهان آن بود تا پارلمان کردستان همچون گذشته‌ لایحه‌ ای را برای تمدید کردن ریاست وی به‌ تصویب برساند، اما جنبش تغییر با این درخواست مخالفت کرد، همین مسئله‌ موجب شد تا دو ماه‌ بعد مسعود بارزانی پارلمان اقلیم کردستان عراق را به‌ کلی تعطیل کند و نمایندگان حزب تغییر را به‌ سلیمانه‌ باز فرستد.

همچنین در نشست امروز دو حزب نامبرده‌ مقرر شده‌ است که‌ اتحادیه‌ میهنی کردستان عراق آخرین نشست خویش را برای راضی کردن جنبش تغییر با این حزب انجام دهد، اما در صورت عدم موافقت جنبش تغییر با بازگشایی مجدد پارلمان، پارلمان کردستان عراق بدون حضور این جنبش نیز بازگشایی خواهد شد.

اتحادیه‌ میهنی تاکید کرده‌ است که‌ در صورت عدم حضور جنبش تغییر به‌ هیچ وجه‌ آماده‌ نیست که‌ پست های خالی این جنبش را بر عهده‌ گیرد و حزب دمکرات کردستان عراق پست های خالی جنبش تغییر را پر خواهد کرد. ریاست پارلمان کردستان عراق در زمان تعطیل شدن با یوسف محمد از جنبش تغییر بود و بدین ترتیب حزب دمکرات کردستان عراق بار دیگر و با کمک اتحادیه‌ میهنی و به‌ صورتی غیرقانونی پست مهم دیگری را تصاحب خواهد کرد.

در حال حاضر حزب دمکرات کردستان عراق و اتحادیه‌ میهنی نیازمند راه‌ اندازی دوباره‌ پارلمان کردستان عراق هستند تا با تصویب یک لایحه‌ به‌ رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق که‌ تنها از سوی احزاب راه‌ اندازی شده‌ صورتی قانونی بدهند. در نشست امروز، در بند ۵ موافقتنامه‌ امضا شده‌ مابین این دو حزب بر «تصویب لایحه‌ برگزاری رفراندوم استقلال» در پارلمان تاکید شده است.

تا بدین لحظه‌ جنبش تغییر هیچ واکنش رسمی درباره‌ نشست امروز دو حزب رقیب خویش نشان نداده‌ است.

منبع: روداو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.