شهردار منطقه ۷ از گردهمایی سفیران مبارزه با بی سوادی در این منطقه خبر داد و گفت: طرح‌های مختلفی در منطقه هفت به منظور تشویق بی‌سوادان و کم سوادان به سوادآموزی برگزار می شود.

گردهمایی سفیران مبارزه با بی سوادی/برگزاری دوره برای ۵۰ساله ها

به گزارش قدس آنلاین، سعید طلوعی با اعلام این مطلب افزود: مسأله  بی سوادی یکی از مهم ترین مسائل جامعه بشری است. از این رو حل این معضل و به حداقل رساندن آن، عامل موثری در کاهش مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... خواهد داشت.

وی کاهش نرخ بی سوادی در منطقه، افزایش و سرعت بخشیدن به فعالیت های سوادآموزی و تشویق و ترغیب سوادآموزان را یک ضرورت اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: طی تفاهم نامه ی مشترک شهرداری، سمن های منطقه و مسئولین نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش، کلاس های نهضت سوادآموزی برگزار می شود.

شهردار منطقه ۷ در تشریح برنامه های اجرایی شاخص این منطقه برای کاهش بی سوادی و کم سوادی، به همکاری سرای محلات ۱۴ گانه برای ثبت افراد ۱۰ تا ۴۹ سال در سامانه نهضت سوادآموزی و حضور در کلاس های آموزشی اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه های آموزشی سودمند برای افراد بالای ۵۰ سال نیز از دیگر اقدامات منطقه ۷ است.

وی با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری این کلاس ها رشد فرهنگی و بهبود شرایط اجتماعی محله، ارتقای سطح سواد شهروندان است، عنوان کرد: باید با تشویق وهدایت افراد محروم از سواد جهت ثبت نام و شرکت در کلاس های سوادآموزی در بیداری و باسوادی شهروندان منطقه سهیم باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.