بجنورد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از خیرین استان خواست برای نوع وقف با اداره کل اوقاف و امورخیریه استان هماهنگی لازم را داشته باشند چراکه استان نیازمند وقف در زمینه کمک ازدواج، ایتام، قرآنی و پزشکی است.

وقف های قرآنی و کمک به ازدواج جوانان در اولویت قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت الاسلام محمد جواد رئوف سید نژاد، از ۳۲ وقف جدید طی سال جاری دراستان خبرداد گفت: از این تعداد یک وقف در اسفراین، ۷ وقف در بجنورد، ۲ وقف در جاجرم، ۸ وقف در شیروان ، ۱۱ وقف در فاروج و ۳ وقف در مانه وسملقان انجام شده است.

وی شاخص ترین وقف دراستان را مربوط به شهرستان مانه وسملقان اعلام کرد که مربوط به ۱۳۰ متر منزل مسکونی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان برای تهیه دارو برای بیماران سرطانی وقف شده بود.

وی از خیرین استان خواست برای نوع وقف با اداره کل اوقاف و امورخیریه استان هماهنگی لازم را داشته باشند چراکه استان نیازمند وقف در زمینه ازدواج، ایتام، قرآنی و مسائل مربوط به پزشکی است.

حجت الاسلام رئوف سید نژاد تعداد موقوفات استان را ۵ هزار و ۴۳۷ موقوفه اعلام کرد وگفت:از این تعداد ۳ هزار و ۲۹۴ موقوفه دارای درآمد هستند مابقی درآمد زا نیستند و یا به نوعی انتفاعی هستند.

وی افزود: از کل موقوفات درآمد زا هزار و ۸۶۹ موقوفه گردش مالی دارند مابقی گردش مالی ندارند.

وی تعداد موقوفات انتفاعی استان را هزار و ۹۹۴ موقوفه ذکر کرد که شامل مساجد و حسینیه ها می باشند.

رئوف نیا با اعلام این که درحال حاضر هزار و ۴۱۷ متر مربع موقوفات استان بازسازی شدند، گفت: طی ۶ ماهه اول امسال نیز هزار و ۶۹۵ مترمربع بقاع استان بازسازی،مرمت، تعمیر و نگهداری شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه در رابطه با اعتبارات جذب شده اوقاف برای مساجد ومصلی های استان گفت: از محل سفر رهبری به استان ۱۰ میلیارد ریال برای مساجد و مصلی های استان اعتبار جذب شده است.

وی افزود: همچنین دراین زمینه در سال گذشته ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار استانی جذب شد.

وی مجموع اعتبارات جذب شده برای مساجد و مصلی های استان طی سال ۹۵ را ۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد در سال ۹۶ نیز همین میزان اعتبار برای مساجد و مصلی های استان جذب کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.