کرمان - ئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان از نهایی شدن مطالعات طرح آمایش سرزمین استان کرمان خبر داد و گفت: مطالعات طرح آمایش سرزمین استان در دو بخش شامل وضعیت موجود استان و چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه استان تهیه شده است.

مطالعات طرح آمایش سرزمین استان کرمان نهایی شد

به گزارش قدس آنلاین، رضا کامیاب مقدس صبح امروز ۶ مهرماه در جلسه بررسی طرح آمایش سرزمین استان کرمان گفت: در مطالعات طرح آمایش سرزمین سعی شده است که از حداکثر توان استانی و ملی استفاده کنیم به گونه‌ای که در مطالعات آمایش سرزمین استان سعی کرده است که بهره‌برداری بهینه از امکانات در راستای بهبود وضعیت مادی و معنوی و در قلمرو جغرافیایی خاص انجام داده است.

وی با بیان این مطلب که آمایش سرزمین استان سازماندهی اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و زیست محیطی، به‌منظور تحقق آینده‌ای مطلوب پیشنهاد داده‌ایم، خاطرنشان کرد: بررسی و تحلیل برخی مسایل به‌علت نداشتن متخصص آن موارد در استان کرمان از توان متخصصان جهاد دانشگاهی در سطح ملی استفاده کرده‌ایم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان به تولید نقشه‌های GIS اشاره و افزود: طرح انجام یافته از به روزرسانی اطلاعات اولیه بسیار گسترده‌تر بود، به‌طوری‌که علاوه‌بر بروزرسانی بسیاری از آمار از سال ۸۵، محتوا و گزارشات مبسوط دیگری نیز تولید شده است.

کامیاب‌مقدس از نهایی شدن مطالعات طرح آمایش سرزمین استان کرمان خبر داد و گفت: مطالعات طرح آمایش سرزمین استان در دو بخش شامل وضعیت موجود استان و چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه استان تهیه شده است.

وی به تشریح اقدامات جهاد دانشگاهی استان کرمان در زمینه طرح آمایش سرزمین پرداخت و تصریح کرد: تداخلات بخش‌های مختلف در مطالعات طرح آمایش سرزمین استان مشخص کرده‌ایم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان تصریح کرد: در این طرح مزیت‌های فضای طبیعی، اجتماعی و اقتصادی، ساماندهی و نظام‌بخشی شده است و این کار با هدف ایجاد رابطه منطقی توزیع جمعیت و انجام فعالیت‌ها در پهنه سرزمین با توجه به ویژگی‌های فضایی مناطق است.

کامیاب‌مقدس آب را محور کلیدی توسعه استان دانست و خاطرنشان کرد: از نظرات ۳۱۳ نخبه، صاحب‌نظر و کارشناس در مطالعات طرح آمایش سرزمین استان استفاده کرده‌ایم، هم‌چنین از نظر دانشگاهیان در کنار نظرات دستگاه‌های مختلف استفاده شده است.

منبع:ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.