بجستان- امام جمعه بجستان در مراسم عصر عاشورا و در اجتماع مردم بجستان با اشاره به مشکلات امروز که در خانواده ها بوجود آمده است، گفت: بی اعتنایی به نماز را می تواند منشاء همه این مشکلات دانست که این بر گرفته از پیام عاشورا نیز هست.

بیشتر مشکلات زندگیهایمان را باید در بی اعتنایی به نماز پیدا کنیم

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسین وحیدی در مراسم عصر عاشورا و در جمع هزاران نفر از عزاداران بجستان گفت: اصلی ترین پیام عاشورا احیاء نماز بود و امام حسین ع در بحبوحه جنگ ودر شدیدترین شرایط برای کسی که به ایشان پیام وقت نماز را داد دعا کردند و از خداوند خواستند او را از مصلین قرار دهد.

وی با تاکید براینکه اگر کسی نماز را سبک بشمارد به بلا های زیادی گرفتار می شود گفت: این پیام و سخن حضرت فاطمه س است که کسیکه به نماز بی اعتنا باشد به ۱۵ بلا گرفتار می شودکه ۶ تا در دنیا و ۳ تا هنگام مرگ و ۳ تا در قبر و ۳ تا در قیامت به سراغش می آید.

حجت الاسلام وحیدی گفت: بی برکتی در زندگی و در عمر و چهره صالحین نداشتن  و خیلی از مسائلی که گریبا نگیر خانواده هایمان است اثر بی اعتنایی به نماز است تا آنجایی که اگر روزی نماز یکی از اعضای خانواده قضا شود آن روز منتظر نکبتی در آن خانواده باید باشند.

وی با بیان این مطلب که مواظب جوانان باشید زیرا اگر همه کارهای خیر انجام دهید و حسنات داشته باشید ولی بی نماز باشید یا بی اعتنا بوده ونماز را سبک بشمارید هیچ چیز ندارید گفت: امروز در این شهر ۸۵۰ میلیون تومان برآورد هزینه غذایی روزهای محرم است ولی در کنار آن نباید از واجبات و نماز دور شویم زیرا از معنویت دور شویم گرفتار می شویم و معظلات اجتماعی به سراغمان می آید و جوانانمان گرفتار بمباران فضاهای مجازی شده و از ما دور می شوند.

وی تاکید کرد: بیایید بررسی کنید چند درصد جوانان نماز صبحشان قضا می شود و چرا اینگونه است باید ریشه یا بی شود و برایش فکری بکنیم.

امام جمعه بجستان افزود: یکی دیگر از پیامهای عاشورا حمایت از مظلومین جهان و تنفر از قداره بندان و جنایتکاران می باشد و اگر امروزحسین شناخته شود و به جهانیان معرفی شود همه مظلومین به سراغتان خواهند آمد این ثابت شده که هندوهای هندی هنگامی که گاندی گفت ما درس آزادگی را از حسین آموختیم در عاشورا سینه می زنند و برای حسین عزاداری می کنند و برای همین است که محرم و عاشورا راباید تکرار کنیم و درس آزادگی حسین را به همه جهانیان برسانیم.

حجت الاسلام وحیدی با اعلام اینکه امروز با وحدت و همدلی بدور از بازیهای سیاسی و دو دستگی های قبیله ای می توان برمشکلات غلبه و معظلات شهرستان را حل کرد گفت: همه بجستانیهای سراسر کشور در هر مدرک و مقام و پستی هستند اگر عرق وطنی داشته و به فکر شهرشان باشند خیلی کارها بیشتر پیشرفت می کند و مشکلات زودتر حل خواهد شد.

وی افزود: پی گیریهای مکرر جهت رفع مشکل آب امروز امیدواری برای مردم ایجاد کرده که بزودی شاهد برخی از اینها خواهیم بود و علاوه براین برای حل مشکل بهداشت و درمان و آب روستایی و در بحث تولید و اشتغال نیز با همکاری مسئولان کارهای خوبی صورت گرفته و همه اینها را می توان گفت اثر نجابت تقوا و ایمان مردم و اتحاد و همدلی و یگانگی مردم ومسئولان بدور از بازیهای سیاسی می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.