یزد - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: دشمنان تلاش می‌کنند با واردکردن شبهات و بدعت‌ها در آئین عزاداری سیدالشهدا (ع) آن‌هم به دست خود مردم به‌مرور ریشه اعتقادی آنان را خشک کنند.

دشمن به دنبال وارد کردن بدعت‌ها در عزاداری سیدالشهدا(ع) است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدمحمدشریف حسینی‌کوهستانی با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قیامی الهی و آزادی‌بخش برای کل بشریت است و محرم فرصت بسیار ارزشمندی است که بتوانیم به‌واسطه بهره‌مندی از فرهنگ عاشورا خود را برای رسیدن به حیات طیبه‌ای که خداوند در قرآن کریم عنوان کرده است مهیا کنیم .

وی با بیان این‌که واقعه عاشورا و حوادث پس از آن سراسر درس برای بشریت است افزود: پاسداری از دین مبین اسلام و مبارزه با ظالم مهم‌ترین پیام عاشورا بود .

حسینی کوهستانی تصریح کرد: اگر امروز ملت ما رودروی استکبار ایستاده و در همه دنیا مدافع مظلومان است به دلیل تأسی به همین منش و رفتار حضرت امام حسین (ع) بوده که البته این مطلب ریشه قرآنی نیز دارد .

این مسئول ازخودگذشتگی و استقامت را از دیگر درس‌های مکتب عاشورا برشمرد و گفت: ملت ایران ملتی سرافراز و سربلند است که در پرتوهمین استقامت و فداکاری قله‌های رفیع جهان را درنوردیده است .

وی دوران هشت سال دفاع مقدس را مصداق بارز از خودگذشتگی و استقامت ملت ایران دانست و افزود: اگر نبود فداکاری‌ها و صبر رزمندگان ما امروز تفکر انقلاب اسلامی که ریشه در تفکر عاشورا دارد به دنیا صادر نمی‌شد .

حسینی کوهستانی بابیان این‌که دشمنان اسلام تمامی حرکات ما را تحت نظر داشته و رصد می‌کنند و سپس به برسی نقاط قوت و ضعف ما می‌پردازند اظهار داشت: فرهنگ عاشورا سبب حفظ عزت شیعیان و به‌ویژه ملت رشید ایران در طی قرن‌ها شده است .

وی افزود: بنابراین دشمنان تلاش می‌کنند تا با واردکردن شبهات، خرافات و بدعت‌ها در آئین عزاداری سیدالشهدا (ع) آن‌هم به دست خود مردم به‌مرورزمان ریشه اعتقادی آنان را خشک کرده و این واقعه حیات‌بخش مهم بشری را کمرنگ کنند .

کوهستانی تصریح کرد: بنابراین جامعه روحانیون، مداحان، شعرا، مدیران هئیات به‌صورت خاص و آحاد مردم به‌صورت عام وظیفه‌دارند در پاسداری از ارزش‌های مکتب عاشورا و مبارزه با آسیب‌ها و خطرات تهدیدکننده این مکتب تلاش کرده و هوشیاری خود را حفظ کنند و در صورت مشاهده هرگونه بدعت و خرافه‌ای نسبت به آن موضع‌گیری داشته باشند .

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، با اشاره به جهانی‌شدن یزد و حضور قابل‌توجه گردشگران خارجی برای بازدید از فرهنگ عزدارای یزدی‌ها خاطرنشان ساخت: باید مسئولان هئیات و عزاداران محترم نظارت و دقت بیشتری بر سبک و سیاق عزاداری، اشعار و ملودی‌های خود داشته باشند .

وی در پایان انجام بدعت‌هایی نظیر قمه‌زنی، تیغ‌زنی وهمچنین اجرای تعزیه‌های ضعیف و غیرواقعی توسط برخی گروه‌های تعزیه فاقد مجوز را از مهم‌ترین آفت‌های عزاداری در یزد برشمرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.