وزیر دفاع با بیان اینکه ایران با تجزیه طلبی در عراق و به هم خوردن مرزهای این کشور مخالف است، گفت: جریان تجزیه طلبی در عراق را برای امنیت منطقه مضر می دانیم.

جریان تجزیه طلبی در عراق را برای امنیت منطقه مضر می دانیم

به گزارش قدس آنلاین، مراسم معارفه جانشین وزیر دفاع با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع، معاونین هماهنگ کننده و آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، معاون آماد و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، روسای سازمان های عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات وزارت دفاع، معاونین وزیر دفاع و مدیران عامل سازمان و صنایع تابعه وزارت دفاع برگزار شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با بیان اینکه امام حسین (ع) با قیام خود به دنبال احیای فرهنگ اسلام اصیل و ناب محمدی (ص) و زدودن زنگارهای تحریف‌ و بدعت‌ از دین جدّشان بودند، اظهار داشت: امروز برگزاری مراسم های عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع) بزرگترین معروف و احیاگر دین مبین اسلام است.

وزیر دفاع گفت: مردم، جامعه و فرهنگ کشورمان شدیداً نیازمند برگزاری این مراسم های عزاداری ها هستند و این  مراسم های عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفایش بهترین روش و راهکار احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است.

امیر حاتمی  با اشاره به تشییع با شکوه پیکر شهید حججی تاکید کرد: مسئولان همواره قدردان شهدای گرانقدر و مردم فهیم و ولایتمدار کشورمان هستند که به موقع در تمامی صحنه ها حضور باشکوه پیدا می کنند و ما در این ایام بیش از گذشته به این حرکت ها، بصیرت ها و نگاه ها نیاز داریم چرا که در یک شرایط بسیار حساس در دنیا و منطقه قرار داریم.

وزیر دفاع افزود: این شرایط حساس را خیلی ها درک می کنند و تعابیر مختلفی دارند که عمیق ترین و رساترین تعبیر درباره شرایط امروز کشور را مقام معظم رهبری (مدظله العالی) داشتند که فرمودند امروز در یک پیچ تاریخی قرار داریم.

امیر حاتمی اظهار داشت : در این عصر حساس، سرعت، پیچیدگی و اهداف تحولات بسیار متنوع و بالاست و از الزامات مواجه با این شرایط حساس ارتقاء، حفظ و توسعه قابلیت و توانمندی های درونی است.

وی افزود: رویکرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران بر بازدارندگی فعال قرار گرفته است و در مواجهه با دشمنان نمی شود منفعل و غافل بود و اگر دارای قابلیت و توانمندی نباشیم جامعه و نسل امروز و فردا توسط دشمنان جامعه به تباهی کشیده می شود.

وزیر دفاع گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران، صلح، ثبات، آرامش، آسایش و امنیت برای همه کشورهای منطقه است و  این یک هدف والا برای جمهوری اسلامی است که البته با هدف دشمنان و استکبار جهانی کاملا منافات دارد چرا که آنها هدف خود را در بی ثباتی و ناامنی منطقه می بینند.

وی تصریح کرد: یقین داریم که پیروزی با جریان مقاومت، عدالت خواهی و حق  طلبی خواهد بود و وعده الهی  قطعا محقق شدنی است.

وزیر دفاع لازمه این پیروزی را هوشیاری و برخود فعال با کانونهای  بحران و ناامنی دانست و افزود: با رصد و پایش تحولات منطقه ای نباید اجازه داد توطئه ای شکل بگیرد تا بخواهیم با هزینه های بسیار گزاف با آن مقابله و برخورد کنیم.

وی موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران را همکاری با همه کشورهای منطقه برشمرد و گفت: از همه کشورهای منطقه با تمام وجود و صمیمانه برای ایجاد حفظ، صلح، ثبات و امنیت دعوت به همکاری می کنیم.

امیر حاتمی نمونه موفق این همکاری را در جریان سوریه و عراق بیان کرد و ادامه داد: از همکاری ایران، سوریه، ترکیه، عراق و روسیه نتیجه خوبی گرفته شد و بحمدالله امروز بخش  قابل توجهی از جریان تکفیری و تروریستی نفس های آخر خود را می کشند.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه با هرگونه حرکت خلاف صلح و ثبات به شدت مخالفیم، تاکید کرد: اجازه نمی دهیم حرکتی مخالف همکاری کشورهای منطقه شکل بگیرد.

وی با تاکید بر این مسئله که جمهوری اسلامی ایران با تجزیه طلبی در عراق و به هم خوردن مرزهای این کشور مخالف است  گفت: جریان تجزیه طلبی در عراق را برای امنیت منطقه مضر می دانیم و برای حفظ تمامیت ارضی و ثبات در کشورهای منطقه از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم و امروز که در عراق این جریان مخرب شکل گرفته است حتماً با این کشور در جهت مقابله با این گونه تحرکات همکاری گسترده تری خواهیم داشت.

وزیر دفاع افزود : بلا تردید تلاش برای تجزیه کشورهای منطقه روی دیگر سکه تروریسم است و این حرکت از همان آبشخوری تغذیه می کند که جریان تروریسم تکفیری را سازماندهی، حمایت و پشتیبانی کرد.

امیر حاتمی گفت : مجریان و عاملان تجزیه طلبی عراق بدانند حتماً در زمین آمریکا و رژیم صهیونیستی بازی می کنند چرا که کشورهای منطقه به آرامش، امنیت و ثبات نیاز دارند و هر حرکتی خلاف خواست مردم کشورهای منطقه محکوم به شکست خواهد بود.

وی  هدف از برپایی این مراسم را انتصاب جانشین وزیر دانست و افزود : قطعاً جانشین وزارت دفاع در اجرا، سازماندهی و نظارت بر برنامه تدوین شده نقش اساسی دارد و تلاش زیادی شد تا جانشین وزیر دفاع از درون خانواده بزرگ وزارت دفاع بوده و بهترین گزینه انتخاب شود.

امیر حاتمی در پایان با تاکید بر این موضوع که وزارت دفاع خزانه ارزشمندی از نیروی انسانی متعهد و متخصص است، افزود: مدیران بسیاری می توانستند در جایگاه جانشین وزارت دفاع خدمت کنند اما با برررسی هایی که انجام شد، سردار تقی زاده را برای این مسئولیت حساس انتخاب کردیم.

وی با اشاره به سوابق درخشان علمی، فردی و عملکردی وی افزود: امیدواریم با کمک این برادر گرامی و سرباز نظام اسلامی برنامه چهار ساله وزارت دفاع به بهترین شکل اجرایی شود.

در پایان این مراسم سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی زاده با حکم وزیر دفاع به عنوان جانشین وزارت دفاع منصوب و معرفی شد.

گفتنی است سردار تقی زاده پیش از این به عنوان مدیرعامل سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع انجام وظیفه می کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.