۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 566624

رشت - سرپرست ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه تمامی راه های استان باز است، گفت: بر اثر بارندگی های اخیر، در حال حاضر شاهد آبگرفتگی های جزئی در شهرهای رشت و انزلی هستیم.

راه های گیلان باز است

به گزارش قدس انلاین به نقل از استانداری گیلان، عباس صابر با اشاره به وزش تندباد، بارش باران و برف در گیلان بیان داشت: نخستین برف پاییزی، ارتفاعات اسالم - خلخال و تالش را سفیدپوش کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از خسارت های ناشی از وزش باد و بارش باران در استان نداشته ایم، افزود: در حال حاضر تمامی راه های استان باز است، اما در شهرهایی همچون رشت و انزلی، آبگرفتگی های جزئی داشته ایم.

سرپرست ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان به شهروندان توصیه کرد حتما به هشدارهای ارائه شده از سوی دستگاه های ذیربط همچون هواشناسی، توجه داشته باشند.

بارش ۱۸۶ میلیمتر بارندگی در رضوانشهر

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان نیز گفت: طی شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی در استان مربوط به رضوانشهر با ۱۸۶ میلیمتر بوده است.

مازیار غلامی ادامه داد: پس از رضوانشهر ، بیشترین میزان بارش باران طی ۲۴ ساعت گذشته در استان مربوط به بندرانزلی با ۱۴۰ میلیمتر و رودسر با ۱۲۴ و هفت دهم میلیمتر بوده است.

وی میزان بارندگی سایر شهرها همچون چابکسر، آستارا، کیاشهر ، لاهیجان و رودبار را به ترتیب ۱۱۶ ، ۷۲ و سه دهم ، ۹۴ و هفت دهم ، ۵۸ و دو دهم و سه و نیم میلیمتر ذکر کرد.

غلامی یادآور شد: همچنین سرعت وزش باد طی شبانه روز گذشته در انزلی ۴۷ کیلومتر بر ساعت، کیاشهر ۳۲ کیلومتر بر ساعت و لاهیجان و رودسر ۲۹ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی با اشاره به تداوم بارندگی در استان تا فردا پنجشنبه گفت: بارندگی ها طی امروز و فردا ادامه دارد بویژه برای امروز شاهد بارندگی های شدید و گاهی خیلی شدید در بعضی نقاط استان خواهیم بود.

ضرورت همراه داشتن تجهیزات لازم برای تردد در راه های گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: در حال حاضر برف در محور کوهستانی اسالم - خلخال و تالش ، به نسبت شدید گزارش شده است.

محمدرضا نازک کار از هم وطنان خواست وسایل گرمایشی و تجهیزات مورد نیاز برای تردد در محورهای کوهستانی استان را به همراه داشته باشند و گفت: سامانه ۱۴۱ ، آخرین وضعیت جاده ها را گزارش می دهد.

وی همچنین از رانندگان خواست تا با توجه به بارش باران و بدنبال آن لغزندگی جاده ها، سرعت مطمئنه و قوانین راهنمایی و رانندگی را بطور کامل رعایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.