وزیر کشور ترکیه با تاکید بر اینکه اعضای گروه تروریستی پ ک ک از طریق بندر لاذقیه در سوریه وارد ترکیه می شوند، از کشته شدن پنج تن از اعضای این گروه در استان موقلا ترکیه خبر داد.

تروریستهای «پ ک ک» از طریق لاذقیه وارد ترکیه می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، وزیر کشور ترکیه طی سخنانی اعلام کرد که تروریستهای «پ ک ک» از طریق بندر لاذقیه وارد ترکیه می شوند.

بر اساس این گزارش، «سلیمان سویلو» با بیان اینکه تروریستهای «پ ک ک» از طریق بندر لاذقیه وارد دریای اژه و مدیترانه شده و از آنجا وارد ترکیه می شوند گفت که بر اساس اطلاعات به دست آمده از طریق پلیس ترکیه، سازمان اطلاعات و ژاندارمری این کشور، گروهی هفت نفره از تروریستهای «پ ک ک» در استان «موقلا» در جنوب غرب ترکیه بازداشت شده اند.

گفته می شود در عملیات بازداشت این گروه از تروریستها، پنج نفر از آنها کشته شده و نیروهای امنیتی به دنبال بازداشت دو تن دیگر هستند. همچنین بر اثر این درگیری ها یک نظامی ترکیه نیز زخمی شده است.

سویلو همچنین گفت در پی افزایش موانع امنیتی در مرز با ایران، عراق و شهر «عفرین» سوریه، پ ک ک اکنون به دنبال ورود به ترکیه از طریق دریای مدیترانه و دریای اژه است.

گفتنی است «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهور ترکیه نیز امروز از آمادگی کشورش برای انجام عملیات نظامی جهت آزادسازی شهر «عفرین» سوریه از دست تروریستهای «پ ک ک» و «وای پی جی» خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.