یزد - مدیرکل دفتر امور روستایی وشوراهای استانداری یزد گفت‌: ۳۰ میلیارد ریال به روستاهای فاقد دهیاری در استان یزد اختصاص داده شده است.

۳۰میلیارد ریال اعتبار به روستاهای فاقد دهیاری در استان یزد تخصیص یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمدیارمند با بیان این‌که حدود ۴۵۰ روستای فاقد دهیاری در استان داریم  که این روستاها تاکنون اعتبار خاصی دریافت نمی‌کردند، ‌اظهار داشت: از اوایل امسال ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای رونق این روستاها در نظر گرفته شد که امید است زمینه توسعه آنها فراهم شود .

وی یکی ازدغدغه‌های دولت در روستاها را اشتغال پایدار دانست و افزود: تاکنون ۲۰۰ درخواست برای سرمایه گذاری در روستاهای استان وصول شده است که از محل تسهیلات چهار درصد شش میلیارد تومان برای اجرای چهار طرح مشارکتی و غیر مشارکتی اختصاص یافته است .

مدیرکل دفتر امور روستایی وشوراهای استانداری گفت: این طرح‌ها بین ۶۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته است که در این راستا برای ۲۴۰ نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

این مقام مسئول به تسهیلات سرمایه در گردش اشاره کرد و افزود: با تفاهم نامه ای که میان پست بانک و دهیاری‌ها منعقد شده است، به شش طرح اشتغال زایی روستایی مبلغ ۱۱ میلیارد ریال پرداخت شده که در قالب آن قرار است به ۳۶ دهیاری ۳۶ دستگاه بکهولودر جهت کارهای عمرانی داده شود وتاکنون ۱۵ دستگاه بکلهولودر به دهیاری‌های استان تحویل داده شده است.

یارمند رونق گردشگری در روستاها را مهم دانست و از راه‌اندازی ۵۴ واحد بوم گردی در روستاهای استان خبرداد و افزود: قرار است تا پایان سال نیز ۱۲ واحد دیگر راه اندازی شود .

وی یکی دیگر از فعالیت های بخش گردشگری روستایی را خرید ۱۰دستگاه  ون جهت حمل و نقل گردشگران مناطق روستایی و عشایری از محل تسهیلات قرض الحسنه دانست .

مدیرکل دفتر امور روستایی وشوراهای استانداری با برشمردن فعالیت های عمرانی دولت یازدهم در روستاهای استان گفت: در چهار سال فعالیت دولت یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در قالب پنج هزار و ۶۰۰ طرح عمرانی شامل بهسازی و مرمت کالبد روستاها و ساخت پارک و فضای سبز و نیز خدمات روستایی هزینه شده است .

یارمند یکی دیگر از موفقیت های استان را بروز رسانی اطلاعات روستاها اعلام کرد و گفت: از لحاظ تعداد مانده روستاهایی که اطلاعات آنها ثبت نشده، استان یزد رتبه نخست کشور را دارد و زودتر و راحت تر می تواند به این مناطق خدمات رسانی کند .

وی به آغاز طرح تفکیک زباله از مبدا با عنوان چهره به چهره در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: استان یزد به عنوان دومین استان کشور، این طرح را با ۲میلیارد ریال اعتبار اولیه در روستای اکرمیه آغاز کرده است .

مدیرکل دفتر امور روستایی وشوراهای استانداری  در ادامه جمعیت روستایی استان یزد در سال ۱۳۹۰ را ۱۵۸ هزار و ۳۰۶ نفر عنوان کرد و افزود: در سرشماری سال ۱۳۹۵ این تعداد به ۱۶۷ هزار و ۱۷۸ نفر در ۲۱ بخش، ۴۵ دهستان شامل بیش از ۸۰۰ روستای دارای سکنه افزایش یافته است .

یارمند در پایان گفت: از مجموع روستاهای استان، ۳۵۳ مورد دارای دهیاری هستند، ۳۹۲ روستا دارای شورای اسلامی با یکهزار و ۲۱۲ عضو که ۴۵ نفر آنها بانوان هستند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.