رشتخوار- فرماندار شهرستان رشتخوار گفت: اولویت اصلی ما در شهرستان رشتخوار ایجاد اشتغال پایدار با احداث ناحیه های صنعتی است و این فرصت یک امتیاز ویژه است که استان خراسان رضوی آن را در اختیار شهرستان قرار داده است

اولویت اصلی شهرستان رشتخوار  ایجاد اشتغال پایدار است

به گزارش قدس آنلاین، خالقداد عرب در جلسه شناسایی روستاهای دارای قابلیت سرمایه گذاری بمنظور ایجاد ناحیه صنعتی، در فرمانداری رشتخوار گفت: برای انجام پروژه هایی که تاثیرات خاص بر شهرستان دارد برنامه و سیاست های بلند مدت و دقیق لازم است.

و ی  اذعان داشت: با توجه به این که بیش از ۵۰ درصد از سطح زمین های کشاورزی شهرستان زیر کشت محصولات پسته و زعفران مرغوب است، جلوه مناسبی ندارد که این محصولات از این شهرستان ولی با بسته بندی و نام دیگری به نقاط مختلف کشور صادر گردد.
فرماندار شهرستان رشتخوار گفت: با وجود اینکه ۸۵ درصد از جمعیت شهرستان رشتخوار را روستائیان تشکیل می دهند و رویکرد دولت تدبیر و امید هم جلوگیری از مهاجرت روستائیان به دلیل نبود شغل به حاشیه شهرهاست.
عرب، انجام امور غیرکارشناسی را محدودیت در برنامه های بلند مدت دانست و عنوان کرد: نگاه علمی، تشخیص موقعیت جغرافیایی و مکانی و پیشبرد اهداف و توسعه روستاها و خیلی از نکات دیگر در این زمینه لازم است تا یک طرح صنعتی به درستی جانمایی و اجرا گردد

وی  افزود: در شهرستان رشتخوار بخاطر همین تصمیم های غیر مهندسی و احساسی، برخی از روستاها قربانی مشکلاتی شده اند و باید تلاش کنیم با هماهنگی، انسجام و برنامه ریزی این مشکلات را برطرف سازیم.
قابل ذکر است در این جلسه چند مکان در بخش های مرکزی و جنگل شهرستان جهت جانمایی ناحیه صنعتی با تبادل نظرات انتخاب شد.

وی هم با اشاره به پرونده های مشاغل در این شهرستان  گفت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون، ۲۵ پرونده در راستای مشاغل خانگی بااعتبار  ۳ میلیارد ریال جمع آوری شده و به بانک ها معرفی شده است.

به گفته وی در سال جاری از  ایجاد ۱۶۰ هزار شغل در سطح استان، باید ۱۱۳۷  شغل که  سهمیه شهرستان رشتخوار است جذب کنیم.

شایان ذکر است بیش از ده سال است که شهرک صنعتی در رشتخوار تاسیس شده و علیرغم این که تعدادی کارخانه مجوز تاسیس در این شهرک را گرفته اند متاسفانه بدلیل ندان وام  اکثر پروژه ها نیمه کاره رها شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.