۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 568710

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برای ساماندهی کودکان کار با خلاء قانونی مواجه هستیم و نیاز است قانون جامعی تدوین شود.

خلاء قانونی برای ساماندهی کودکان کار

به گزارش قدس آنلاین، شکور پورحسین با تاکید بر اینکه ۱۱ دستگاه متولی ساماندهی کودکان کار باید به وظیفه خود به صورت هماهنگ عمل کنند تا ساماندهی کودکان کار به درستی تحقق یابد، گفت: ساماندهی کودکان کار به تنهایی از عهده بهزیستی خارج بوده و نیاز است ۱۱ دستگاه مسئول یعنی نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، شهرداری ها، بهزیستی، دستگاه قضا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها همکاری لازم را با هم داشته باشند.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه وزارت بهداشت و درمان باید حمایت درمانی مناسبی را از کودکان کار داشته باشد و از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکند، تصریح کرد: وظایف ۱۱ دستگاه متولی ساماندهی به صورت مشخص تعریف شده و نیاز است نظارت مناسبی بر عملکرد آنها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بخشی از کودکان کار ایرانی و بخشی از آنها اتباع خارجی هستند، تصریح کرد: باید بعد از بررسی شرایط اقامت کودکان اتباع خارجی در کشور آموزش آنها در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت تدوین بسته جامع حمایتی کودکان کار، گفت: وضعیت خانواده کودکان کار واقعی باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد سپس حمایت های اقتصادی از آنها در دستور کار سازمان های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد قرار گرفته و برای بهبود وضعیت آنها بسته جامع حمایتی تدوین و تهیه شود.

پورحسین با تاکید بر لزوم شناسایی و برخورد جدی با مافیای کودکان کار، افزود: به کارگیری کودکان زیر سن قانونی جرم بوده و کاهش تعداد آنها نیازمند برخورد قاطع  با مافیا و سوء استفاده کنندگان است.

وی حذف و محو کار کودک در کشور را نیازمند عزم ملی دانست و ادامه داد: وضعیت اقتصاد و معیشت یک جامعه از یک کودک، کودک کار می سازد و اگر اقتصاد، فرهنگ و سیاست جوامع دچار اشکال باشد با معضل کودکان کار و همچنین فقر و اعتیاد مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس دهم، با بیان اینکه کودکان کار زاییده اقتصاد ناکارآمد است، گفت: به طور حتم اگر دولت ها به بهبود اقتصاد و معیشت مردم توجه کنند با معضلی مانند کودکان کار و امثالهم در جامعه روبرو نمی شویم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه برای ساماندهی کودکان کار با خلاء قانونی مواجه هستیم و نیاز است قانون جامعی تدوین شود، افزود: قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب سال  ۸۱  است و در آن تمامی مسائل کودکان و نوجوانان به صورت جامع و کامل پیش بینی نشده است بنابراین می طلبد قانون جامع و کاملی تدوین و تمامی مسائل و مشکلات کودکان به ویژه تشدید مجازات ها برای جلوگیری از سوء استفاده های جنسی از کودکان در آن لحاظ شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.