انزلی - فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان از تخریب پنج کومه غیر مجاز شکار و پاکسازی پناهگاه های پرندگان مهاجر در تالاب بین المللی انزلی از ابزار آلات زنده گیری صید پرندگان خبر داد.

تخریب پنج کومه غیرمجاز شکار در تالاب بین المللی انزلی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از محیط ز یست گیلان، ساسان اکبری پور اظهار کرد: ۱۵ نفر از نیروهای یگان حفاظت اداره کل محیط زیست گیلان در بندر انزلی و صومعه سرا ، در ماموریتی غافلگیرانه ، پنج کومه غیرمجاز شکار را در مناطق قلمگوده، سرخانکل و سلکه را تخریب و این مناطق را از ابزار آلات زنده گیری پرندگان توسط شکارچیان پاکسازی کردند.

وی افزود: هرساله با شروع فصل کوچ ، پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی به تالاب ها و مناطق حفاظت شده محیط زیست گیلان ، خصوصا تالاب بین المللی انزلی وارد می شوند.

اکبری پور با اشاره به لزوم حفظ و حراست از این پرندگان به عنوان میهمانان تالاب ها یادآور شد: افراد سودجو و فرصت طلب به شیوهای مختلف اقدام به شکار غیرقانونی و زنده گیری این پرندگان مهاجر می کنند ولی یگان حفاظت محیط زیست گیلان ایجاد بستر امن برای پرندگان مهاجر و جلوگیری از شکار غیر مجاز این پرندگان را به عنوان مهمترین ماموریت های خود در دستور کار دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان تاکید کرد : تالاب بین المللی انزلی به عنوان مهمترین محل زمستان گذرانی پرندگان مهاجر در استان، بصورت ویژه در حال پایش و کنترل توسط نیروهای یگان حفاظت بوده و هرگونه شکار تا صدور مجوزهای قانونی از سوی محیط زیست گیلان ممنوع بوده و با شکارچیان متخلف برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.