ولیعهد عربستان طی سخنانی با اشاره به «طرح آینده سرمایه گذاری» از آن به عنوان سکویی بین المللی برای ایجاد شراکت یاد کرد.

به گزارش قدس آنلاین،  محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با اشاره به «طرح آینده سرمایه گذاری» آنرا سکویی بین المللی برای ایجاد شراکت ها و نه یک نشست به تنهایی که چند روز برگزار شود توصیف و اعلام کرد: ما با خط ثابت و قابل اطمینان در برنامه گسترده با هدف توسعه و تغییر پیشرفت می کنیم.

ولیعهد عربستان گفت: جاه طلبی های ما حد و مرز ندارد. ما مایل به سرمایه گذاری در اقتصاد جهانی هستیم. طرح آینده سرمایه گذاری، مناسبت سالانه برای نشست و بررسی فرصت ها و راهکارهای بین المللی است. ما باید با فناوری های جدید تعامل مثبت داشته باشیم و به آن به عنوان یک فرصت بنگریم نه خطر و تهدید.

شایان ذکر است عربستان سعودی امروز سه‌شنبه از طرح ۵۰۰ میلیارد دلاری خود برای ایجاد منطقه تجاری-صنعتی در مرز با کشورهای اردن و مصر خبر داد. این بزرگترین پروژه سعودی‌ها بعد از اعلام قصد ریاض برای تقویت اقتصاد غیرنفتی عربستان تلقی می‌شود.

به گفته «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، این منطقه اقتصادی موسوم به نئوم (NEOM) با وسعت ۲۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع به طور عمده بر روی صنایع از جمله در حوزه‌های انرژی، آب، محصولات غذایی، بیوتکنولوژی، تولید پیشرفته و سرگرمی تمرکز می‌کند.

این منطقه به دریای سرخ و خلیج عقبه دسترسی دارد و به راه‌های تجارت دریایی متصل به کانال سوئز نزدیک است. همچنین قرار است انرژی مورد نیاز منطقه از محل انرژی سبز (باد و خورشید) تامین شود.

به گفته محمد بن سلمان، دولت ریاض و همچنین سرمایه‌گذاران محلی و خصوصی قرار است ظرف سال‌های آینده بیش از نیم تریلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کنند.

تا کنون اردن و مصر که از متحدین نزدیک ریاض به شمار می‌رند درباره طرح اعلامی عربستان، اظهارنظری ارائه نکرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.