۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 570582

گیلان- مدیرکل اوقاف گیلان گفت: استفاده از ظرفیت عظیم وقف در بهبود وضعیت اقتصادی و فرهنگی جامعه باید جدی گرفته شود .

ظرفیت عظیم وقف جدی گرفته شود

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان، حجت الاسلام ستار علیزاده، در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای گیلان که در اداره کل اوقاف استان، برگزار شد، گفت: نگاه معنوی و انقلابی که از مدیران صدا و سیمای گیلان سراغ داریم باعث شده تا انتظار ما از صدا و سیما زیاد شود .

وی با بیان اینکه سنت حسنه وقف مظلوم است، گفت: باید از طریق صدا و سیما و اصحاب رسانه، وقف را از مظلومیت در بیاوریم .

حجت الاسلام علیزاده، معرفی واقفان و آثار برکات وقف آنان را در جامعه از راه‌های تبلیغ وقف دانست و گفت: آیت الله جوادی، آیت الله سبحانی و رهبر معظم انقلاب از واقفان معاصر هستند که باید درباره آنان به مردم آگاهی داده شود .

وی معرفی آثار و برکات اقتصادی وقف را از دیگر راه‌های تبلیغ وقف برشمرد و افزود: آثار اقتصادی وقف در هر حوزه‌ای که اسلامی باشد چتر وقف در آن حوزه گسترده است .

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان کرد: کاهش فاصله طبقاتی، توزیع عادلانه ثروت، ترویج روحیه ایثار و فداکاری و تلاش در جامعه و همچنین افزایشاشتغال و کاهش بیکاری از برکات اقتصاد وقف است .

وی گفت:با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات جامعه و راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به سنت حسنه وقف است .

حجت الاسلام علیزاده، اجرای امینانه نیت واقف را از موارد تبلیغ کننده فرهنگ وقف خواند و اظهار کرد: صدا و سیما با اعتمادسازی بین مردم در خصوص عمل به نیت واقف و عدول از این موضوع در هر شرایطی، می‌تواند مبلغ وقف باشد.

وی با بیان اینکه وقف باید وارد گفتمان مسئولان شده و گفتمان غالب شود، گفت: استفاده از ظرفیت عظیم وقف در بهبود وضعیت اقتصادی و فرهنگی جامعه باید جدی گرفته شود .

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان،گفت: رسانه و به ویژه صدا و سیما که مردم به رسانه ملی اعتماد خاص دارند می‌تواند این توجه به وقف را در بین مردم و مسئولان افزایش دهند .

وی اضافه کرد: با هجمه‌هایی که دشمن در حال وارد کردن به جمهوری اسلامی است و همچنین توسعه فضای مجازی، صدا و سیما تسهیل کننده ارتباط بین مردم و سنت حسنه وقف است .

حجت الاسلام علیزاده حضور مسئولان اوقاف در صدا و سیما را خود یک نوع تبلیغ وقف دانست و گفت: در چند سال اخیر حضور مسئولان اوقاف در صدا و سیما بیشتر شده است .

  مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با اعلام رضایت از عملکرد صدا و سیما بر تبلیغ بیشتر سنت حسنه وقف و اطلاع رسانی در حوزه دوره‌های آموزش و مسابقات قرآن تاکید کرد و گفت: هر چه در حوزه وقف کار فرهنگ و تبلیغ شود ارزشمند است و باز هم جای کار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.