بجنورد- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۴۵ فضای مناسب در مدارس بجنورد برای تغییر کاربری به تجاری شناسایی شده است.

شناسایی فضای مناسب در ۴۵ مدرسه خراسان شمالی برای تغییر کاربری به تجاری

به گزارش قدس آنلاین، به نقل ازاداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی، عبدالله رحیمی اظهار کرد: این فضاها در مدارس حاشیه خیابان ها شناسایی شده است و قابلیت تجاری سازی در آن وجود دارد.

وی افزود: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر بجنورد، مجوزهای کمیسیون ماده پنج برای تغییر کاربری در فضای پنج مدرسه گرفته شده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز در مدرسه مشکات شهر بجنورد کارهای تغییر کاربری و ساخت چهار باب مغازه انجام شده است اما اکنون بهره برداری از این مغازه ها با برخی موانع همچون ساخت پارکینگ روبه رو شده است.

وی افزود: از شهرداری بجنورد انتظار می رود در این باره همکاری داشته باشد تا بهره برداری از این مغازه ها میسر شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: با اجاره دادن این مغازه ها ماهانه ۱۰۰ میلیون ریال به درآمدهای آموزش و پرورش افزوده می شود اما اکنون این مغازه ها بسته است.

رحیمی اظهار کرد: در شهرستان جاجرم، ۲۳ مغازه در فضای مدارس ساخته شده است البته میزان اجاره بهای مغازه ها چشمگیر نیست اما پیش بینی می شود در آینده آموزش و پرورش جاجرم به استقلال مالی برسد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در شهرستان اسفراین نیزمجوز کمیسیون ماده پنج برای تغییر کاربری ۸۰ مترمربع فضای مدارس به تجاری گرفته شده است و ایجاد چهار، پنج باب مغازه در این فضا وجود دارد.

رحیمی افزود: در بام و صفی آباد نیز آموزش و پرورش با پیگیری انجام داده تلاش دارد تا تغییر کاربری به تجاری در یک مدرسه حاشیه خیابان به نتیجه برسد.

وی خاطرنشان کرد: در شهر قاضی نیزکمیسیون ماده پنج برای تغییر کاربری فضای آموزشی به تجاری به وسعت ۹۶ مترمربع مجوز داده است و به زودی برای ساخت و ساز اقدام می شود.

وی گفت: در آموزش و پرورش شهرستان های گرمه و راز و جرگلان پروژه ای در این زمینه در دست اقدام نیست اما در فاروج در خیابان اصلی یک فضای تجاری به زودی به بهره می رسد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در شیروان نیز ۳۰۰ مترمربع فضای تجاری در مراحل پایانی برای آماده شدن و بهره برداری است.

گفتنی است: دو هزار باب مدرسه در شهر و روستاهای خراسان شمالی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.