عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی‌از عملکرد مطبوعات کشور انتقاد کرد و گفت: رسانه‌ها نقد نکردند که وضعیت به اینجا رسیده است.

روند انتصاب بازنشسته‌ها در شهرداری تهران را پیگیری می‌کنیم

قدس آنلاین- حسن کامران دستجردی صبح دیروز و با حضور در غرفه قدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها  در تشریح این مطلب گفت: از جراید رضایت ندارم، چون می‌ترسند وحاکمان را نقد نمی‌کنند.

وی با اشاره به این که  دیگر شاخ و شانه کشیدن‌ها از سوی مطبوعات منطقی و علمی‌ نیست، افزود: رسانه باید به سمت دفاع از عدالت و حقوق مردم حرکت کنند. این مهمترین نکته و خواست مسئولان نظام است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ‌با ابراز تأسف از تبدیل شدن جامعه به غنی و فقیر، اظهار داشت: در حال حاضر تبعیض در کشور زیاد است اما رسانه در این زمینه حرفی نمی‌زنند.

کامران دستجردی  با اشاره به این که بعضی از مسئولان  به اشرافی‌گری روی آورده‌اند، گفت: این درحالی‌است که مقام معظم رهبری به شدت با رواج این پدیده مخالفت کرده‌اند. مجلس شورای اسلامی ‌نیز جهت مقابله با اشرافی‌گری  در برنامه ششم توسعه قانونی مصوب کرده است که براساس آن باید حاکمان اعم از امام جمعه یا وزیر باید آن چیزی که دریافت می‌کنند، در سایت قرار دهند اما  این کار را نمی‌کنند و رسانه‌ها هم نسبت به این موضوع اطلاع‌رسانی نمی‌کنند. در حالی که اگر پیگیر شوند کسی نمی‌گوید زبان رسانه‌ها بریده باد.

وی با تأکید بر این‌که رسانه نباید دست خط‌های سیاسی اعم از چپ و راست بیفتد، تصریح کرد: رسانه‌ها باید سربازان نظام باشند. ببینند نظرات اسلام ومطالبات رهبر معظم انقلاب چیست. بارها رهبری فرمودند اشرافی گری ممنوع. یا اشرافی گری زمینه حقوق‌های نجومی ‌است اما اخیراً باز دیدم که یک مدیرعا مل دخانیات 23 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند  و از آن طرف حقوق ذوب آهنی‌های دربه در 13 استان کشور یک ماه عقب می‌افتد. این وضعیت در حالی است که 53 درصد دخانیات کشور ما در دست چنین اشخاصی است. پیگیری چنین مسائلی خواست رهبری و مردم است و بحث خطی و جناحی هم نیست.

ماجرای سپنتا، سیاسی شده است

وی در خصوص ماجرای سپنتا نیکنام منتخب مردم یزد در شورای این شهر نیز گفت: در این ماجرا، دو دیدگاه جود دارد که هرکس باید وظیفه قانونی‌اش را اعمال کند. شورای نگهبان ادعا می‌کند که محور موضوع است و مجلس شورای اسلامی‌ هم معتقد است که اگر قرار باشد تغیراتی در قوانین رخ دهد، نهاد مرجع  قانونی مجلس است و باید از طریق مجلس، قانون اصلاح شود .

وی با اشاره به این که این مباحث یک نوع مباحثه حوزی است، افزود: مباحثی که در سطح جامعه مطرح می‌شود بیشتر سیاسی است اما آنچه که معقول است این دو دیدگاه است که باید مسئولان نظام بنشینند و به لحاظ علمی‌ و منطقی به یک جمع‌بندی برسند .

وی درباره انتصاب مدیران بازنشسته در شهرداری تهران و شهرداری‌های کلانشهرهای کشور گفت:  انتصاب بازنشستگان ودادن پست‌های مدیریتی به آنان قطعاً اقدامی ‌خلاف و بسیار زشت  است اما از آنجایی که همه ما فقط شعار می‌دهیم و به قوانین عمل نمی‌کنیم این اتفاقات رخ می‌دهد.

وی با اشاره به ضرورت ورود کمیسیون شوراها به بحث یاد شده،  تصریح کرد:  حتما بحث انتصابات مدیران بازنشسته در شهرداری‌ها را در این کمیسون مطرح می‌کنم تا راهکاری برای برای مقابله با این روند بیابیم .   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.