یک آسیب شناس و رفتار شناس اجتماعی گفت: ۶۵ درصد زندانیان کشور به طور مستقیم و ۲۰ درصد به طور غیرمستقیم به خاطر جرایم مرتبط با مواد مخدر در زندانند.

۶۵درصد زندانیان کشور به طور مستقیم با مواد مخدر در ارتباطند

قدس آنلاین- یک آسیب شناس و رفتار شناس اجتماعی گفت: ۶۵ درصد زندانیان کشور به طور مستقیم و ۲۰ درصد به طور غیرمستقیم به خاطر جرایم مرتبط با مواد مخدر در زندانند.

 دکترمجید ابهری امروز میهمان غرفه روزنامه قدس بود. او همچنین از هزینه‌های سنگینی سخن گفت که کشور به خاطر نگهداری زندانیان متحمل می‌شود. ابهری اظهار داشت: هر زندانی سالانه ۴۵ میلیون تومان برای کشور هزینه دارد اما یک دانش آموز دو میلون و ۷۰۰ هزار تومان؛ لذا ضروری است قضاییه برای برخی مجرمان مجازاتهایی جایگزین زندان اعمال کند تا چنین هزینه‌هایی بر دوش کشور نباشد.

وی از بیکاری و فقر به عنوان دو بسترساز آشکار آسیبهای اجتماعی یاد کرد و گفت: امروز از هر ۱۰۰ ازدواج در کشور ۶۰ مورد به طلاق منجر می‌شود که بر اساس پژوهش سال گذشته بنیاد علوم رفتاری، عدم تفاهم جنسی به میزان ۶۰ درصد و اعتیاد و عوارض آن از قبیل بیکاری و فقر ۲۵ درصد در بروز این پدیده نقش دارند و دیگر عوامل هم از  قبیل اختلاف سنی، دخالت خانواده‌ها و غیرهمسان گزینی نیز در درجات بعدی هستند.

گفته این رفتارشناس ۷۰ درصد ازدواج‌ها زیر ۵ سال منجر به طلاق می‌شوند و طلاق هم آسیب است هم آسیب ساز چرا که در حال حاضر حداقل سن بیوه­گی در کشور به ۱۷ سال رسیده و ازدواج سفید ناشی از ظهور بیوه ه ای جوان و روابط فرازناشویی و فراخانوادگی و خانواده‌های در سایه است و متاسفانه چون این ازدواجها ثبت نمی‌شود افزایش آمار فرزندان بلاتکلیف و سرراهی و سقط جنین را در پی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.