اهواز_ مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان عنوان کرد: یکی از مولف های ما کنوکارپوس است، اینکه همه تقصیر ها را  گردن کنوکارپوس بیاندازیم درست نیست چرا که اصل موضوع استان آلودگی های صعنتی و نفتی است، باید مسئولان امر فکر به حال این موضوع کنند.

کنوکارپوس تنها عامل بیماری های تنفسی نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، کیامرث حاجی زاده در نشست خبری ستاد بحران با اصحاب رسانه که امروز سه شنبه در محل این اداره کل برگزار شد، با اشاره به حوادث اخیر شهرستان اهواز اظهار کرد: مشکلات تنفسی فقط مربوط به درختان کنوکارپوس نیست، این درخت فقط در زمان گرد افشانی و گل دهی، مشکل زاست. و به نظر متخصیص امر یکی از مولف های آلودگی های تنفسی است.

وی افزود: اصل قضایا در آلوده های صنعتی که ناشی از آلودگی های است که صنایع نفتی ما فلرهای نفتی در اهوازاست که شرکت نفت باید هر چه سریعتر فکری به حال آن ها کند.

مدیر کل ستاد بحران استانداری خوزستان بیان کرد: آنهایی که دل سوزند و ادعای دلسوزی می کنند و مدیریتی نفتی در مناطق و در استان برعهده دارند و کسانی که بومی اهواز هستند و خانواده هایشان نیز در اهواز تنفس می کشند باید فکری به حال این آلودگی نفتی کنند.

حاجی زاده ادامه داد: چندین جلسه برگزار شده و اخطارهای متعدد سازمان محیط زیست هم مورد توجه قرار گرفته این موضوع زیبنده نیست.

وی تصریح کرد: صنایعی که در استان فعالیت می کنند مثل فولاد خوزستان، فولاد اکسین، شرکت های مختلف، صنایع کوچک و بزرگ و همچنین دکل های ملی حفاری همه این های تاثیر در اطراف اهواز دارند.

مدیرکل ستاد بحران استانداری خوزستان بابیان اینکه بیشترین مشکلات بیماری های تنفسی مان در سه شهر اهواز، حمیدیه، کارون، خرمشهر و آبادان اتفاق افتاده است عنوان کرد: چرا در این شهرها اتفاق افتاده؟ ببنید چه صنایعی در این شهرها وجود دارد؟ کشت درختان کنوکارپوس در شهر دزفول شاید نسبت به آبادان و خرمشهر بیشتر باشد. چرا در آن جا اتفاق افتاده؟ بنابراین یکی از مولف های ما کنوکارپوس است، اینکه همه تقصیر ها را  گردن کنوکارپوس بیاندازیم درست نیست چرا که اصل موضوع استان آلودگی های صعنتی و نفتی است. باید مسئولان امر فکر به حال این موضوع کنند.

وی ادامه داد: ریزگردها نیز به موضوع آلودگی ها اضافه شده است، بنا بردستور و تاکید استاندار خوزستان در کمیته علمی، آموزشی و پژوهشی یک کارگروه مشخص کردیم. که در این کارگروه محیط زیست، هواشناسی، ستاد بحران، زمین شناسی و دستگاه های مختلف و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و شهید چمران اهواز نظر دادند.

۳۴ روز کاهش ساعت اداری

حاجی زاده با بیان اینکه به دستور استاندار، کارگروه مقابله با ریزگردها با حضور هواشناسی و محیط زیست تشکیل شده تصریح کرد: میزان غلظت ریزگردها بررسی شد و استانداردهای جهانی وملی را بومی سازی کردیم. امسال هم در بحث صرفه جویی در برق و عدم خاموشی ۳۴ روز کاهش ساعت اداری در ستاد بحران استان داشته ایم.

مدیرکل ستاد بحران عنوان کرد: ۱۵۰ مگابایت برق هر روز از سمت دستگاه های اجرایی به سمت مصرف خانگی رفته است. بیش از ۱۴ دهه است که چنین درجه حرارتی دمای را در استان خوزستان نداشته ایم ولی کمترین خاموشی را در سال گذشته داشته ایم که جای تقدیر و تشکر از تدبیر استاندار، مسئولان، شرکت های برق منطقه ای خوزستان و اهواز دارد.

حاجی زاده افزود:اگر بحث تعطیلی را همچنان ادامه دهیم و غیر کارشناسی است ما یک سری استانداردها را بومی سازی کردیم در کمیته علمی، آموزشی و پژوهشی یک دستورالعمل تهیه شد و تیرماه به فرمانداران ابلاغ کرده ایم و تا زمانی که ریزگرد آمد تعطیلی را اعلام کنند.

وی عنوان کرد: ریرگزد امروز از کشور عراق بوده و باید بپذیریم کشور عراق به علت معضلاتی که در درون دارد، موضوع زیست محیطی را رها کرده است و هواشناسی خوزستان گزارش می دهد هیچ دستگاه هواشناسی ندارد که بدانیم چه زمانی گردو غبار می شود.

عدم همکاری شرکت مناطق نفت خیز و شرکت ملی حفاری ایران در تامین ماسک فیلتر دار

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: آنچه باعث عدم اجرای مصوبات ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان توسط شرکت مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری در عدم تامین اعتبار جهت تامین و توزیع ماسک های فیلتر دار در مواقع بروز پدیده گردوغبار در استان به شدت گلایه کرد.

حاجی زاده ادامه داد: برخی از شرکت های نفتی و صنعتی که سهم بسزایی در تولید آلایندگی دارند باید به وظیفه خود در خصوص اختصاص بودجه در مقابله با ریزگردها عمل کنند.

پرداخت مبلغ ودیعه برای اجاره مسکن به خانوارهای منبع آب

وی با اشاره به اینکه موضوع‌ منطقه منبع آب مشکل قدیمی است عنوان می کرد: این موضوع ‌بحث امروز و دیروز نیست، برخی از دستگاه های اجرایی در ارتباط با منبع آب و کوی رمضان به وظایف خود عمل نکردند، برنامه ریزی شده برای ۳۰ واحدمسکونی به طور عاجل مسکن تهیه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.