سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران بعد از کسب پیروزی مقابل نفت تهران در هفته یازدهم رقابتهای لیگ برتر گفت: مقابل نفت خوب بازی کردیم ولی هنوز با استقلال مد نظر من خیلی فاصله داریم.

هنوز با استقلال مد نظر من فاصله داریم/ دعوت از ۷ بازیکن ما به تیم ملی خوشحال کننده است

به گزارش قدس آنلاین، وینفرد شفر بعد از پیروزی دو بر صفر تیمش مقابل نفت تهران گفت: خیلی جالب است که در ایران برنامه های زیادی درباره فوتبال وجود دارد. مثلا شب گذشته برنامه ۹۰ را دیدم و دیدم که خیلی ها معتقدند که من می توانم در استقلال تغییری ایجاد کنم. کسانی هم که مخالف بودند احتمالا طرفدار تیم قرمز پوش بودند. البته این حرفم شوخی بود (باخنده)

او افزود: متاسفانه دیدم که گفته شده من برخی بازیکنان را شاید نخواهم. اگر شما در تمرینات ما حاضر شوید، می بینید ما یک تیم هستیم. گفته بودم باید به لحاظ روحی روی بازیکنان کار کنیم تا بهتر شوند. عملکردی که امروز دیدید، کاملا مشخص بود که ما به خوبی توپ را به گردش در می آوریم. بعد از اعلام پنالتی به سود ما، همه بازیکنان خوشحال شدند و از جایشان روی نیمکت بلند شدند. خیلی خوشحالم از عملکرد تیمم.

سرمربی استقلال اضافه کرد: نیمه اول خیلی خوب بازی کردیم ولی گاهی اوقات پاس های آخرمان خوب نبود. بین دو نیمه اما با بازیکنان صحبت کردم تا تمرکز بیشتری روی پاس آخر داشته باشند. بازیکنان باید برای گلزنی گرسنه باشند. انصاری، جپارف و اسماعیلی فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتند. اگر موقعیت روی توپ‌های بلند داشته باشیم شانس گلزنی زیادی نداریم پس باید روی زمین بازی کنیم. گل اولی که زدیم روی خوش شانسی ما بود ولی باعث شد تیم ما بهتر بازی کند و این چیزی بود که من می‌خواستم. در نیمه دوم کار را خوب دنبال کردیم. جابر انصاری دو فرصت خوب گلزنی دیگر داشت که می شد به گل تبدیل کند. نمی‌خواهم بگویم چه کسی خوب بود ولی جابر، سرور جپارف و باقری خیلی خوب بودند.

شفر ادامه داد: بعد از بازی با پرسپولیس بعضی ها گفتند باقری خوب نبود ولی این مهم است که مربی به بازیکنش دوباره فرصت بدهد تا خودش را نشان دهد. این خیلی مهم است که اگر باقری را در یک بازی که خوب نبوده زود بیرون بیاوریم، شاید دچار مشکل شود. پس باید به او فرصت دهیم. امید ابراهیمی هم عالی بود و پنالتی‌ای هم که زد به نظر گل می رسید. وقتی به تیر افقی می خورد و توپ بیرون می‌آید یعنی داخل بوده است. با این حال مشکلی نیست. مهم این است که بهتر بازی کنیم و با قلبمان به میدان برویم. چیزی که خوب نبود این بود که آنها موقعیت های خوبی داشتند.

سرمربی استقلال گفت: بعد از دو بر صفر شدن بازی، خیلی فرصت از دست دادیم و این چیزی نبود که من دوست داشته باشم. ما باید بهتر بازی کنیم و گل های بیشتری بزنیم. فشار زیادی روی ما بود و همه می گفتند که باید ببریم. من اینجا هستم که به تیم کمک کنم تا شرایطش بهتر شود. این قدم بلندی برای ما بود. من سه بار بازی نفت را دیده بودم. آنها جلوی پرسپولیس خیلی خوب بودند. ما امروز حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد بازی را کنترل کردیم که برای ما خیلی خوب بود.

شفر درباره نقش چشمی در ترکیب تیمش گفت: قبلا سوالی درباره چشمی شنیده بودم. دوباره می‌گویم او از بهترین مدافعان ایران است. اگر او را یک خط جلو بیاوریم، شاید عملکرد دفاعی ما پایین تر بیاید. در بازی قبلی فقط یک اشتباه کوچک داشتیم که پنالتی شد. مسی و رونالدو هم اشتباه می‌کنند. نمی‌خواهم این را بشنوم که او هافبک بهتری است. به نظرم او دفاع بهتری است. خیلی خوشحالم چون شنیدم ۷ بازیکن ما به تیم ملی دعوت شده‌اند. مربی تیم ملی همیشه تلاش می‌کند بهترین ها را دعوت کند تا در روسیه موفق باشد. تیم ما هم در این هفته ها خوب بازی کرده است. من خیلی جاها سرمربی تیم ملی بوده‌ام. برای یک مربی تیم ملی، مربیان لیگ مهم هستند چون آنها بازیکنان را می‌سازند و در اختیار تیم ملی می‌دهند. امیدوارم بتوانم به مربی تیم ملی کمک کنم تا تیم بهتری داشته باشیم.

وی درباره بازگشت جپارف به ترکیب اصلی استقلال، گفت: جپارف یک بازیکن حرفه‌ای و بسیار خوب است. در بازی قبلی در ترکیب اصلی نبود چون ما می‌خواستیم دو هافبک بگذاریم که توپ های بلند را بزنند. ولی امروز او را پشت مهاجمان گذاشتیم تا توپ بگیرد و پاس بدهد. یک مهاجم در محوطه جریمه حریف داشتیم و سایرین به او اضافه می شدند. جپارف خیلی حرفه‌ای است و براحتی می‌توانید با او صحبت کنید. او با سایر بازیکنان صحبت می‌کند. بسیار قدرتمند است. حیدری هم امروز بیرون بود که از کاپیتان‌های ماست ولی هیچ حرفی نزد که چرا من بیرونم. او رفت به جوان‌ترها گفت که فلان کار را بکنید تا موفق شویم. این همان روح تیمی ماست. امروز به او گفتم که می‌خواهیم ۳-۳-۴ بازی کنیم. همه می‌خواهند بازی کنند و این مهم است که یک روحیه باشیم. اگر چند گروه داشته باشید نمی توانید موفق شوید. خسرو همانی بود که د داخل زمین بود.

شفر درباره اظهارات میک درموت و کنایه او به رحمتی و اینکه برنامه های تیم ملی مشکلی برای استقلال ندارد، گفت: برای ملی پوشانمان خوشحالم. این اولین باری نیست که از تیم من به تیم ملی کسی دعوت می‌شود. در العین هم این اتفاق زیاد می‌افتاد. مربی تیم ملی حتما دیده که ما روی بدن‌ها و تاکتیک‌های تیم کار می‌کنیم. شاید ۲ بازیکن دیگر هم می‌شد دعوت شوند. گاهی اوقات بازیکنان بعد از تیم ملی دچار غرور می‌شوند ولی در تیم ما این اتفاق نمی‌افتد. درباره میک درموت هم باید بگویم که بهتر است به عنوان سرمربی در این باره صحبت نکنم. برای او آرزوی موفقیت می کنم.

او درباره بازی خشن چشمی و بی‌احتیاطی این بازیکن، گفت: در بازی داربی سازمان‌دهی ما در دفاع خیلی خوب نبود ولی امروز خوب بودیم. او یک تکل نزدیک محوطه جریمه داشت. خیلی فشار زیادی روی بازیکنان ما بود چون همه می‌گفتند باید ببریم. ما وقتی ببریم، بازیکنان راحت هستند. این مسئله روی اعتماد به نفس بازیکنان اثر می‌گذارد. همه دیدند که ما بهتر و بهتر می‌شویم.

سرمربی استقلال در پایان و در پاسخ به این سوال که چطور تیمش را به لحاظ روحی بعد از داربی برگرداند، گفت: بازی داربی ایران شبیه کشورهای دیگر نیست و سطحش بالاست. به بازیکنان گفتم ما یک بازی را باختیم و اگر نبازیم، نمی‌توانیم برنده باشیم. در تمرینات بازیکنان لبخند می‌زدند و تمرکز داشتند. کارهای امروز را در تمرین کار کرده بودیم. خیلی الان بابت برد خوشحالم. کاپیتان تیم به من گفت ما باید ببریم و به او گفتم بازیکنان خوبی داریم و حتما می‌بریم. در بازی قبلی هم پرسپولیس اگر بازیکنش اخراج می‌شد، شرایط فرق می‌کرد. داور اشتباه کرد ولی مشکلی نیست. این همان شانسی است که درباره‌اش صحبت کردم. ما در نیمه دوم خیلی خوب بازی کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.