فرمانده پدافند هوایی تاکتیکی قرارگاه خاتم الانبیا از رصد ویژه تمامی فضای هوایی کشور عراق در ایام اربعین در راستای تأمین امنیت زائران ایرانی توسط سامانه‌های راداری و پدافند موشکی خبر داد.

چتر امنیت بر سر زائران اربعین

قدس آنلاین- فرمانده پدافند هوایی تاکتیکی قرارگاه خاتم الانبیا از رصد ویژه تمامی فضای هوایی کشور عراق در ایام اربعین در راستای تأمین امنیت زائران ایرانی توسط سامانه‌های راداری و پدافند موشکی خبر داد.

امیر جعفری گفت: کلیه پروازهای با سرنشین و بدون سرنشین در منطقه و خاک عراق در این ایام به صورت ویژه تحت نظر خواهند بود و سامانه‌های موشکی، شنود الکترونیکی ثابت و تاکتیکی در صورت لزوم برای مراقبت از فضای داخل و خارج از کشور در مرزها مستقر خواهند بود.

این یک اتفاق مهمم و پیشرفت بزرگ درجهت رصد منطقه برای تأمین راهپیمایی عظیم اربعین است که علاوه بر ایجا امنیت خاطر برای زائران ایرانی و یک اقدامت تاکتیکی، پیام سیاسی مشخصی را نیز برای برخی کشورهای منطقه ارسال می‌کند.

در دفاع از خود هیچ مسامحه‌ نداریم

در شرایطی که تهدیدهای منطقه‌ای با اتهام‌های واهی از سوی جبهه عربی‌صهیونیستی رو به افزایش است و همزمان در زمانی که کشورهای غربی در یک عملیات مشترک از ایران می‌خواهند بر سر محدود کردن برنامه دفاعی خود به مذاکره بنشیند، قدرت‌نمایی نیروهای مسلح و پدافند جمهوری اسلامی ایران و نمایش این توانایی که رادارها و سامانه‌های پدافند موشکی قادرند نه فقط فضای کشور که کشورهای پیرامون و حتی فراتر از آنرا نیز تحت پوشش خود قرار دهند پاسخ مقتدرانه ایران به تهدیدها به شمار می‌رود.

این را محمد جواد جمالی می‌گوید و اضافه می‌کند: استقرار این سامانه‌ها می‌تواند به کشورهای منطقه و غربی ها این پیام را بدهد که ما در دفاع از خود هیچ مسامحه‌ای نمی‌کنیم و در مورد امنیت ملی  ایرانبه هیچ وجه اجازه دخالت به هیچ کشوری نخواهیم داد و توان دفاعی جزو خطوط قرمز نظام است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.