خلیل حیه عضو دفتر سیاسی حماس گفت: امروز می بینیم که مسأله فلسطین به سبب مشغول بودن کشورهای عربی به بحران های داخلی خود، دیگر در رأس اولویت های آنان قرار ندارد.

مسأله فلسطین دیگر در رأس اولویت‌های کشورهای عربی قرار ندارد

به گزارش قدس آنلاین، خلیل الحیه در گفتگو با شبکه ماهواره ای الاقصی تأکید کرد: حماس طی ۱۰ سال گذشته راهکارهای بی شماری برای پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی و قدم نهادن در مسیر شراکت حقیقی ارائه داده است

وی گفت: امروز می بینیم که مسأله فلسطین به سبب مشغول بودن کشورهای عربی به بحران های داخلی خود، دیگر در رأس اولویت های آنان قرار ندارد و این پیامدهایی منفی برای مسأله فلسطین در پی داشته است. دشمن صهیونیستی تمامی درها را به روی آشتی ملی فلسطین بسته است. ما مدافع ملت فلسطین هستم و به همین خاطر قدم در مسیر تحقق آشتی ملی نهادیم تا همه برای مقابله با دشمن صهیونیستی با هم متحد شویم.

الحیه افزود: حماس با جدیت تمام و با رویکردی ملی به سوی تحقق آشتی ملی گام برداشته است. حماس به منظور دفاع از پروژه ملی فلسطین بر اساس قاعده مشارکت همگانی در راستای تحقق آشتی ملی تلاش می کند. اقدامات انجام شده در چارچوب اجرای توافق آشتی ملی موفقیت آمیز بوده است. امروز دولت وفاق ملی با تمامی وزرا اداره امور باریکه غزه را بدست گرفته و کسی مخالف این امر نیست.

این عضو حماس تصریح کرد: اکنون دو موضوع کارمندان و امنیت باقی مانده که اگر به سرانجام برسد، گامی بلند در مسیر تحقق نهایی آشتی ملی برداشته شده است. حماس کاملا به توافق آشتی ملی در سال ۲۰۱۱ پایبند است و هرچند بر سر برخی بندهای آن اختلافاتی نیز وجود داشته باشد، در نشست با گروه های فلسطینی در قاهره این اختلافات رفع خواهد شد. همه گروه ها و جریان های ملی و اسلامی فلسطین بر لزوم بازسازی ساختار سازمان آزادی بخش اتفاق نظر دارند. نیاز ما در مرحله آتی، تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت و همراهی تمامی طرف ها است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.