بیرجند- کارشناس سازمان هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: ازفردا تا روز دوشنبه شاهد افزایش رطوبت، ابر و وزش تندباد در منطقه خواهیم بود که در نواحی مرتفع و کوهپایه‌ای مرکز و شرق استان بارش‌های خفیف و پراکنده‌ای را ایجاد خواهد کرد.

هوای استان بارانی می‌شود/ وقوع یخبندان در برخی مناطق استان

به گزارش قدس آنلاین، سمیه لطفی امروز در گفت‌وگویی اظهار داشت: با توجه به تقویت ناپایداری‌های جوی ازفردا تا روز دوشنبه شاهد افزایش رطوبت، ابر و وزش تندباد در منطقه خواهیم بود که در نواحی مرتفع و کوهپایه‌ای مرکز و شرق استان بارش‌های خفیف و پراکنده‌ای را ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: از اواخر وقت دوشنبه با عبور این سامانه، کاهش رطوبت و کاهش قابل ملاحظه دمای هوا بین سه تا پنج درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده که تا پایان هفته جاری این سرما تداوم خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: این وضعیت باعث وقوع یخبندان در شهرستان‌های بیرجند، قاین، سربیشه و درمیان خواهد شد.

لطفی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی ذکر شده توصیه می‌شود تا زرشک‌کاران استان جهت محافظت از محصولات نسبت به جمع‌آوری و انتقال آن‌ها به مکان‌های سرپوشیده اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان قاین با یک درجه بالای صفر سردترین و شهرستان طبس با ۲۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهرستان بوده است، گفت: بیشینه دما در بیرجند ۲۴ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن ۱۱ درجه سانتی‌گراد بوده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.