با گذشت چهار روز از وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری استان کرمانشاه، لوازم و امکانات اولیه مورد نیاز زلزله‌زدگان با تغییراتی مواجه می‌شود.

نیازهای کنونی ‌زلزله‌زدگان چیست؟/مردم منطقه نیازی به مواد غذایی ندارند

به گزارش قدس آنلاین، با گذشت چهار روز از وقوع زلزله شدید استان کرمانشاه کمک‌های مردمی از سراسر کشور به سمت مناطق زلزله‌زده سرازیر می‌شود و ترافیک موجود در جاده‌ها و قضاوت‌های مردمی خود گواهی بر این موضوع است.

اما با این وجود بسیاری از زلزله‌زده‌ها هنوز هم از نداشتن چادر و برخی از اقلام ضروری دیگر آن هم در شرایط سرمای موجود گلایه دارند و می‌طلبد که خیران و مردم نوع‌دوست کمک‌های خود را تنها در قالب نیازهای ضروری زلزله‌زدگان ارسال کنند.

محمدرضا امیریان رئیس جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به اینکه زلزله‌زدگان اکنون نیازی به مواد غذایی ندارند اظهار داشت: مناطق آسیب‌دیده اکنون بیش از هر چیزی نیازمند پتو، چادر و لوازم بهداشتی هستند و با شروع بارندگی از هفته آینده نیاز به وسایل گرمایشی، لوازم بهداشتی  و لباس گرم تشدید می‌یابد.

جعفر دانش‌پرور مسئول جمعیت امام علی(ع) استان کرمانشاه اظهار داشت: اکنون مهمترین نیازهای آسیب‌دیدگان در این مناطق، کالاهایی همچون چادر، پتو، البسه گرم، شیر خشک، نایلون ضخیم برای پوشش چادرها، لوازم بهداشتی، کبریت، چراغ والور، زیرانداز و دارو است بنابراین جمعیت امام علی(ع) از همه مردم نوع دوست تقاضا دارد کمکهای خود را در قالب اقلام مذکور به  پایگاههای این جمعیت تحویل دهند.

براساس گزارشات افراد حاضر در مناطق زلزله‌زده پماد آد، پماد چشمی، پماد کالاندولا (ضدسوختگی)، شیر خشک، شیشه شیر، لباس زیرزنانه، پماد تتراسایکلین، پماد بتامتازون، شربت ضد سرفه، شامپو، صابون و مواد شوینده از جمله نیازهای زلزله‌زدگان است و مواد غذایی بیش از نیاز در حال ارسال است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.