یزد - رییس انجمن صنفی کاشی و سرامیک ایران گفت: تحقق سند راهبردی کاشی و سرامیک یکی از اولویت‌های اجرایی انجمن کاشی و سرامیک ایران بوده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا هشت سال آینده تولید سالانه کاشی و سرامیک باید به ۷۰۰ میلیون متر مربع افزایش یاید.

تحقق سند راهبردی از اولویت‌های اجرایی انجمن کاشی و سرامیک ایران است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، محمد روشنفکر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد همایش مدیران تولید و فنی کارخانجات کاشی و سرامیک ایران که به میزبانی استان یزد برگزار شد،اظهارداشت:  تحقق سند چشم‌انداز کاشی و سرامیک ایران مستلزم انعکاس تأثیر آن از سمت جامعه بوده و  دانش‌محور بودن فعالیت‌های اقتصادی و بهینه سازی فضای کسب و کار از جمله مواردی است که در دستور کار انجمن کاشی و سرامیک ایران است.

وی با اشاره به ضرورت ادغام بیشتر صنعت با دانشگاه،افزود: توسعه صادرات کاشی و سرامیک یکی از ضرورت‌های اجرایی در مدیریت صنعت کاشی و سرامیک است و ارتباط بین صنعت و دانشگاه یکی از ‌ضرورت‌های اجرایی در راستای توسعه اقتصادی و صادراتی بوده و برگزاری این چنین همایش‌ها فرصت مناسبی برای ایجاد فضایی به دور از تنش و درگیری کاری بین صاحبان صنایع و دست‌اندرکاران بحث صادرات است.

روشنفکر تصریح کرد: برای رسیدن به هدف باید به امر آموزش که یکی از اهداف آموزشهای انجمن صنفی است، بیشتر توجه شود و ارتباط صنعت با دانشگاه در همه دورانهای گذشته مغفول واقع شده و هر دو بخش صنعت و دانشگاه مقصر هستند و ما به عنوان انجمن های صنفی وظیفه داریم این ارتباط را برقرار کنیم.

روشنفکر یکی از مهمترین مشکلات صنعت را باور نداشتن دولتمردان به مشکلات فرا روی صنعت دانست و افزود: این باور به شکل ویژه در صنعت کاشی و سرامیک استان یزد که ۳۵ درصد نیروی شاغل در استان در این صنعت مشغول به کارند، به چشم می خورند بنابراین از مسئولان ارشد استان انتظار می رود که فضای کسب و کار در استان را برای صاحبان صنایع تسهیل کنند.

وی تصریح کرد: اگر فضای صنعتی کشور با ۵۰ درصد کشور کار کند، ۱۰۰ درصد نیاز کشور را برآورده خواهد کرد و باید پرسید که چه بلایی بر سر بقیه تولید و سرمایه گذاری می آیدو در چنین شرایطی وظیفه ما است که برای ۵۰ درصد ظرفیت خالی ماشین آلات صنعتی خود چاره اندیشی کنیم که اگر این اتفاق نیفتد، سرمایه گذار دچار مشکلات جدی خواهد شد.

روشنفکر خاطرنشان ساخت: صنعتی که سالها وابسته به یک بازار محدود د اخلی بوده به یکباره توان ورود به بازارهای خارجی را ندارد که به این امر باید به محدودیت های بانکی که برای تجارت جهانی را اضافه کرد زیرا این امر رقابت را برای تولیدکنندگان ایرانی بسیار سخت خواهد کرد و اینجاست که بهبود فضای کسب و کار و بهره وری برجسته می شود.

وی ادامه داد: وابسته های بازرگانی ما که کالاهای صادراتی ما به آنجا ارسال می شود، دانش کافی در این زمینه را ندارند و با روش آنها امکان تسخیر بازارهای بزرگ وجود ندارد و ما به اهداف سند ۱۴۰۴ نخواهیم رسید.

روشنفکرتصریح کرد: افزایش تعرفه‌های گمرکی یکی از مهمترین مشکلات و معضلات صنعت کاشی و سرامیک بوده و رفع مشکلات صنایع به ویژه صنعت کاشی و سرامیک یکی از مهمترین اهداف برگزاری همایش ملی انجمن صنفی تولید کنندگان کاشی و سرامیک کشور است.

رییس انجمن صنفی کاشی و سرامیک ایران  تصریح کرد : ایجاد زمینه توسعه صادرات کاشی و سرامیک از ضرورت‌های اجرایی در بحث مدیریت صنعت کاشی و سرامیک است،‌ و متأسفانه در شرایط کنونی صنعتگران در بحث توسعه صادرات تنها مانده اند و دست خالی مجبور به صارات می باشند .

روشنفکر گفت: اگر ارتباط مستمرو منسجمی  بین  صنعتگران با دانشجویان و پژوهشگران وجود داشته باشد و این اتباط می تواند راهگشای این معضل و متأسفانه تاکنون علی‌رغم سرمایه گذاری‌های انجام شده ارتباط صنعت با دانشگاه آن طور که باید و شاید ادغام نشده است.

توسعه اقتصادی کشور مستلزم ایجاد شرایط لازم برای توسعه صادراتی است

نایب رییس انجمن کاشی و سرامیک ایران توسعه اقتصادی کشور را مستلزم ایجاد شرایط لازم برای توسعه صادراتی است، گفت:‌ عدم وجود رایزن اقتصادی در کشورهای مختلف جدی‌ترین مشکل صادرات ایران است.

نصرالله شریف‌فرد افزود :  با بیان این‌که ۵۰ درصد تولید کاشی و سرامیک کشور در استان یزد تولید می‌شود، و عدم برنامه ریزی صادراتی از سوی دولت یکی از مهمترین چالش‌های صنعت کاشی و سرامیک کشور است.

وی تصریح کرد :  عدم وجود رایزن اقتصادی در بسیاری از کشورهای جهان از دیگر معضلات اصلی صنعت کاشی و سرامیک بوده و  علی‌رغم تلاش‌های انجام شده به دلیل نبود رایزن اقتصادی به اندازه کافی اهداف ایده‌آل در بحث توسعه صادرات کاشی و سرامیک حاصل نشده است.

نایب رییس انجمن کاشی و سرامیک ایران با بیان این که در بحث صادرات دو بحث قیمت و کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: عدم پرداخت مشوق‌های صادراتی به صنتعگران از سوی دولت نقش مهمی در کاهش انگیزه صادرات داخل به خارج ایفا کرده است.

شریف‌فرد با اشاره به ضرورت ممانعت از صادرات محصول بی کیفیت تأکید کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران امر صادرات باید کیفیت محصولات صادراتی را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.

وی حمایت از صنعتگران به منظور توسعه اقتصادی کشور را ضروری دانست و بیان کرد: حمایت از صنایع در حقیقت تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد جامعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.