راحیل شریف، فرمانده اسبق ارتش پاکستان به سمت فرماندهی ائتلاف به اصطلاح اسلامیِ ضد تروریسم به سرکردگی عربستان سعودی منصوب شد.

راحیل شریف به فرماندهی ائتلاف سعودی به اصطلاح ضد تروریسم منصوب شد

به گزارش قدس آنلاین، مقام های عربستان سعودی از انتصاب «راحیل شریف»، فرمانده نظامی ارشد پاکستان به عنوان فرمانده ائتلاف سعودی به اصطلاح مبارزه با تروریسم به سرکردگی ریاض خبر دادند.

بر اساس این گزارش، همچنین «ملک سلمان» پادشاه عربستان سعودی و «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و ولیعهد این کشور قرار است با اتفاق، ریاست نخستین جلسه این ائتلاف را با حضور مقام های ارشد کشورهای عضو بر عهده داشته باشند. گفته می شود زمان و مکان برگزاری این نشست هنوز مشخص نشده است.

قرار است در این نشست، استراتژی های کلی ائتلاف و راهکارهای اجرای آنها در جنگ علیه تروریسم بررسی شوند.

راحیل شریف نیز در آخرین اظهار نظر خود در مورد ائتلاف اسلامی ضد تروریسم گفت: این ائتلاف چتری عملیاتی برای انسجام تلاش های دولت های اسلامی (برای مبارزه با تروریسم) ایجاد خواهد کرد.

لازم به ذکر است راحیل شریف، فرمانده نظامی ارشد بازنشسته ارتش پاکستان است که پیشتر در سال ۲۰۱۳ فرماندهی ارتش این کشور را بر عهده گرفته و نهایتا در نوامبر سال گذشته میلادی بازنشسته شد.

عربستان سعودی چند ماه پیش نیز پیشنهاد رهبری این ائتلاف را به وی داده بود؛ پیشنهادی که با مخالفت راحیل شریف روبرو شد. دلیل اصلی رد این پیشنهاد از سوی عربستان از سوی شریف، لزوم حفظ روابط دوستانه و به دور از تنش با ایران عنوان شده بود. 

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.