شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مدیران هر یک از دستگاه های دولتی باید بجای مانع تراشی و سنگ اندازی بر سر راه سرمایه گذاران با تمام توان از سرمایه‌گذاران حمایت کنند.

مدیران به جای مانع تراشی با تمام توان از سرمایه گذاران حمایت کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اقبال عباسی روز پنجشنبه در شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به حق آبه استان گفت: برای حفظ منابع آبی و رودخانه‌های استان باید حق آبه زیست محیطی آنها به همراه برنامه زمانبندی و میزان برداشت مشخص شود.

وی با اشاره به دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در این جلسه مشکلات استان مطرح شد و مقرر شد ردیف بودجه ای برای استان هایی که بیکار بیشتری دارند از جمله چهارمحال و بختیاری،اختصاص داده شود که استان های کم برخوردار نیز هم سطح استان های متوسط کشور شوند.

عباسی خاطر نشان کرد: متاسفانه در چهارمحال و بختیاری با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های بالا مشکلات فراوان بویژه بیکاری موج میزند که در این خصوص باید تلاش کرد از ظرفیت های عظیم استان از جمله ظرفیت گردشگری در جهت پیشرفت استان استفاده کرد که در این خصوص قرار است جلسه ای با ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شود که امید است بتوانیم اقدامات خوبی را برای استان کسب کنیم.

وی گفت:برای ایجاد رضایتمندی در میان مردم باید کار، تلاش و عدالت اجتماعی باید در جامعه ملموس باشد تا مردم همانند گذشته از نظام و دولت رضایت داشته باشند.

استاندار یکی از راه های پیشرفت استان را جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی بیان کرد و افزود:بهادادن به بخش خصوصی و رفع موانع بر سر راه سرمایه گذاران تاثیر مستقیم بر اقتصاد و پیشرفت استان دارد.

وی تاکید کرد: کاهش بروکراسی اداری و اصلاح مسیر جذب سرمایه‌گذار یکی از راه‌هایی است که می‌تواند به جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کمک کند.

عباسی افزود: جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در دست‌یابی به اهداف و رفع موانع و معضلات تاثیر بسزایی دارد.

استاندار با اشاره به اینکه مانع تراشی بر سر راه سرمایه گذار یعنی بیکاری ۲۰ درصدی، تصریح کرد:مدیران هر یک از دستگاه های دولتی باید بجای مانع تراشی و سنگ اندازی بر سر راه سرمایه گذاران با تمام توان از سرمایه‌گذاران حمایت کنند.

 وی اظهار کرد:باید محصولاتی که در چهارمحال و بختیاری تولید می شود مواد اولیه آن در خود استان موجود باشد که تا حد امکان کمکی به تولید و اشغال استان باشد که این خود از مصادیق اقتصاد مقاومتی می باشد.

وی در ادامه با اشاره به تخصیص بودجه به استان ها گفت:۳۰ درصد از کل بودجه کشور به استان ها اختصاص داده می شود که در این شرایط مدیران موظف هستند از سازمان و وزارت خانه مربوط خود برای جذب اعتبارات بیشتر تلاش کنند.

استاندار تاکید کرد: یکی از ملاک های بنده برای سنجش مدیران جذب اعتبارات از وزارت خانه ها است و قطعا مدیری که توانایی همراهی در این مسیر را نداشته باشد کنار گذاشته می شود.

عباسی با اشاره به فراهم کردن بسترهای توسعه برای تکمیل زنجیره تولید در استان گفت:باید از شرکت های متخصص و دانشگاه های معتبر کشور برای ایجاد یک طرح و شناسایی بسترهای استان کمک گرفت تا با استفاده از این طرح و همچنین طرح آمایش سرزمینی به یک طرح واحد و توسعه ای برای استان دست پیدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.