اتفاقات اخیر منطقه از جمله استعفای آقای سعد حریری نخست وزیر لبنان و نشست اتحادیه عرب در قاهره و قرار دادن نام حزب الله در لیست سازمان های تروریستی و اتهام زنی عربستان به ایران مبنی برارسال موشک های بالستیک به انصارالله همگی سناریوی جدید پساداعش است که به سهولت قابل تجزیه و تحلیل است.

گسترش خشونت به آسیای میانه و مرکزی خواست اصلی مثلث شوم آمریکا، سعودی و صهیونیسم است

قدس آنلاین- حسن هانی زاده  کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر پیروزی محور مقاومت به قدس آنلاین گفت: ابوکمال در شرق سوریه و نزدیک به مرز عراق از آخرین سنگرهای گروهک تروریستی داعش بود که با همت نیروهای مقاومت به فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی و با شرکت حزب الله، محور مقاومت و نیروی قدس سپاه پاسداران از دست تروریست ها خارج شد به نحوی که به سرکوب کامل گروهک تروریستی داعش منجر شد. شکست گروهک تروریستی و آدمکش داعش منجر به ایجاد  فضای جدیدی در منطقه شد، در واقع جبهه مقاومت بر مثلث شوم رژیم صهیونیستی، آمریکا وعربستان پیروزشد.

 وی در خصوص تصمیمات پسا داعش مثلث شوم در منطقه تصریح کرد: پیروزی مقاومت در منطقه و از بین  بردن دست نشانده های مثلث شوم در کشورهای عراق و سوریه تمهیدات حامیان تروریست را برای تغییر شطرنج سیاسی خاورمیانه با شکست کامل مواجه کرد به نحوی که بعد از شکست جغرافیایی و نظامی داعش به نظر می رسد آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی طرح جدیدی را برای پسا داعش به اجرا بگذارند و آن جریان سازی علیه ایران و حزب الله است.

این کارشناس سیاسی در ادامه با تاکید بر اینکه تفکر وهابی وداعش به پایان نرسیده وسعودیها به دنبال شرارت های جدید در منطقه هستند خاطر نشان کرد: اتفاقات اخیر منطقه از جمله استعفای آقای  سعد حریری نخست وزیر لبنان و نشست اتحادیه عرب در قاهره و قرار دادن نام حزب الله در لیست سازمان های تروریستی و اتهام زنی عربستان به ایران مبنی بر  ارسال موشک های بالستیک به انصارالله همگی سناریوی جدید پساداعش است که به سهولت  قابل تجزیه و تحلیل است. وی ادامه داد: امروز رفتارهای اتحادیه  عرب وسران برخی کشورهای عربی مرتجع و طرح مباحثی در شورای امنیت سازمان ملل برای اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی و حمله به حزب الله در لبنان از جمله مسائلی است که اوضاع منطقه را به مراتب از گذشته خطرناک تر می کند. بدیهی است پیروزی اخیر محور مقاومت بر داعش و پایان پدیده داعش موجب تغییراتی در منطقه شده اما تفکر وهابی وداعش همچنان در منطقه باقی است چرا که سعودی ها تلاش خواهند کرد این تفکر شوم وحشیانه را با استفاده از رسانه های گسترده خود در سطح منطقه خاورمیانه و آسیای میانه گسترش دهند تا بحران از خاورمیانه به سمت آسیای میانه و مرکزی منتقل شود، از این رو خطر رفتارهای تروریستی و تند رو در منطقه به قوت خود همچنان باقی است.

هانی زاده دراین باره عنوان کرد: پیروزی اخیر محور مقاومت در ابوکمال خشم عربستان را برانگیخته است بنابراین باید منتظر بحران سازیهای مثلث شوم در منطقه باشیم. هفت سال از ایجاد آشوب وکشتار در سوریه می گذرد و این کشور بعد از این همه سال به سمت برقرای ثبات حرکت می کند، یقینا در آینده نه چندان دور سایر  گروهک های تروریستی نیز از سوریه اخراج خواهند شد و سوریه همچنان جزئی از محور مقاومت باقی خواهد ماند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان رهنمودهای مقام معظم رهبری وتلاشهای محور مقاومت و سپاه پاسداران را در شکست دشمن مهم خوانده و خاطرنشان کرد: تلاش آمریکا وهم پیمانان منطقه ای آن در حمله به تهران؛ دمشق و بیروت وقرار دادن آنها در محور شرارت بی نتیجه ماند چرا که دنیا شاهد شرارت افکنی های مثلث شوم در منطقه است. هر چند سران این مثلث شوم در تلاش اند تا با حمله و ضربه زدن  حزب الله را از صحنه عملیاتی خارج کنند اما هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی، هدایت و رهنمودهای ایشان ومجاهدت های دلاورمردان  سپاه و نیروهای مردمی و حزب الله در سوریه و  عراق طرح آمریکا و هم پیمانانش در سوریه را شکست داد و موجب رسوایی بیش از پیش آنها شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.